Były dyrektor PlayStation uważa, że wieloplatformowa strategia Xboksa może odnieść taki sam sukces jak Sega

Shawn Layden, były prezes PlayStation Worldwide Studios, zasugerował, że strategia multiplatformowa Microsoftu może odnieść sukces, podobnie jak podejście firmy Sega po jej wyjściu z rynku konsol. Zauważył, że wydawanie gier na różnych platformach może zmniejszyć efekt "straconej szansy" (FOMO), który jest zwykle wykorzystywany do przyciągania graczy do konkretnego ekosystemu.
Co wiadomo
Leyden podkreślił, że podejście wieloplatformowe jest dobrą strategią, szczególnie w kontekście rosnących kosztów tworzenia gier. Przytoczył przykład firmy Sega, która po zakończeniu produkcji konsoli Dreamcast w 2001 roku przeszła na wydawanie oprogramowania na różne platformy, co okazało się udanym krokiem.
Niedawno Microsoft ogłosił plany wydania swoich głównych gier, takich jak Forza Horizon 5 i Indiana Jones and the Great Circle, na PlayStation 5. Dyrektor generalny Microsoft Gaming Phil Spencer zauważył, że firma nie ma żadnych ograniczeń co do tego, jakie gry mogą być wydawane na innych platformach.
Leyden zauważył również, że strategia wieloplatformowa może utrudnić stworzenie poczucia wyłączności, które jest często wykorzystywane do przyciągnięcia graczy do konkretnej platformy. Przyznał jednak, że takie podejście ma historyczne precedensy i może być skuteczne, jeśli zostanie odpowiednio wdrożone.
A biorąc pod uwagę wszystkie ostatnie wydarzenia związane z działem gier Microsoftu, strategia ta wygląda bardzo dobrze. Warto przypomnieć, że64% wydatków graczy na gry Microsoftu w grudniu przypadło na PlayStation.
Źródło: Kiwi Talkz