Sharp powiedział, kiedy smartfon Aquos Zero 2 z ekranem o częstotliwości 240 Hz trafi do sprzedaży

Firma Sharp wprowadziła we wrześniu Aquos Zero 2 - pierwszy na świecie smartfon z ekranem nay 240 Hz. Jak się okazało, nowy produkt nie został jeszcze sprzedawany.

Kiedy czekać

Według kierownika firmy urządzenie jest opóźnione i zostanie wydane dopiero na początku 2020 roku. Najpierw smartfon pojawi się na rynku krajowym w Japonii, a następnie zacznie być sprzedawany w innych krajach świata, w tym w Chinach. Nie wiadomo, czy urządzenie dotrze do Europy. Cena smartfona Sharp nie została ujawniona.

Przypomnijmy, że Aquos Zero 2 oprócz wyświetlacza ma szklaną obudowę, która waży tylko 143 gramy. Smartfon ma 6,4-calowy wyświetlacz FHD + OLED, układ Snapdragon 855, 8 GB pamięci RAM LPDDR4x, 256 GB pamięci ROM UFS 3.0, ekranowy skaner linii papilarnych i port ładowania USB-C. Nowością  również posiada ochronę przed wodą IP68, moduł NFC, podwójną kamerę na 12 MP i baterię na 3130 mAh. Urządzenie działa na „czystej” wersji systemu operacyjnego Android 10.

Źródło: MyDrivers

{% Urządzenie 788%}

Ford rzuca wyzwanie Tesli: system jazdy bez rąk teraz dostępny dla masowych modeli w Europie

Ford rzuca wyzwanie Tesli: system jazdy bez rąk teraz dostępny dla masowych modeli w Europie
Demonstracja działania zautomatyzowanego systemu jazdy BlueCruise. Źródło: Ford

Ford rozszerza możliwości swojego systemu wspomagania jazdy BlueCruise. Od wiosny 2026 trzy modele otrzymają opcjonalny pakiet zaawansowanych asystentów i będą mogły jeździć bez rąk na kierownicy na 135 tysiącach kilometrów autostrad.

Co wiadomo

Debiut BlueCruise w Europie miał miejsce w 2023 roku z elektrykiem Mustang Mach-E, a następnie technologia rozprzestrzeniła się na 16 krajów kontynentu. Teraz technologia staje się dostępna dla bardziej masowych modeli samochodów: Puma, Puma Gen-E, Kuga i Ranger PHEV. 

Modele Forda z systemem BlueCruise
System BlueCruise wkrótce pojawi się w dodatkowych modelach Forda. Zdjęcie: Ford

System łączy adaptacyjny tempomat, kamery i czujniki, które śledzą oznakowanie, wzrok i pozycję głowy kierowcy. Elektronika przejmuje przyspieszanie, hamowanie i kierowanie, monitorując uważność kierowcy.

BlueCruise działa na trasach określonych jako „strefy niebieskie”. Takich jest już 135 000 km. Teoretycznie właściciel samochodu Ford z BlueCruise może przejechać bez rąk na kierownicy ponad 2000 km, pokonując sześć krajów podczas podróży ze Sztokholmu do Rzymu.

1
2

Właściciele samochodów Ford i Lincoln na całym świecie pokonali już ponad 888 milionów kilometrów z BlueCruise. W tej statystyce obecnie prowadzi Ameryka Północna.

Dokładne ceny i opcje subskrypcji nowi nabywcy poznają bliżej terminu uruchomienia technologii w nowych modelach. Obecnie BlueCruise jest dostępna w Austrii, Belgii, Danii, Francji, Niemczech, we Włoszech, Hiszpanii, Szwecji i innych krajach.

Źródło: Ford