Od wydobywania przyprawy po wspólne przygody: jak Dune: Awakening próbuje odtworzyć społeczny aspekt World of Warcraft

Dune: Awakening, nadchodzące MMO firmy Funcom, obiecuje zanurzyć graczy w świecie Arrakis, gdzie mogą wydobywać przyprawy, brać udział w bitwach PvP i eksplorować rozległy otwarty świat. Jak jednak twórcy planują dokonać przejścia dla graczy, którzy grają samotnie, a następnie tworzą drużynę?
Co wiemy.
Dyrektor kreatywny Joel Bilos uważa, że inspiracją dla tego przejścia jest klasyczny World of Warcraft. W rozmowie z VG247 zauważył, że gra powinna stworzyć warunki, w których gracze będą naturalnie łączyć się w drużyny. "WoW Classic robi z tym świetną robotę. Gracze zaczynają na własną rękę, ale potem znajdują podobnie myślących ludzi, z którymi mogą przeżyć przygodę" - wyjaśnił Bilos.
Podkreślił, że ważne jest, aby gracze czuli potrzebę wspólnej gry, ponieważ znacznie ułatwi to wykonywanie zadań. "Chcemy stworzyć atmosferę, w której będziesz chciał grać z innymi, aby ułatwić sobie zadanie" - dodał.
Chociaż dokładna data premiery Dune: Awakening na PC nie została jeszcze ogłoszona, może to nastąpić jeszcze w tym roku. Gra ukaże się również na konsolach, ale w późniejszym terminie. Gra została jednak od razu stworzona z myślą o gamepadzie.
Źródło: VG247