Suzuki "wyczyści" prawie całą swoją gamę modeli w Australii z powodu nowych przepisów

Nadchodzą poważne zmiany w australijskiej ofercie Suzuki ze względu na nowe przepisy bezpieczeństwa, których większość obecnych modeli firmy nie spełnia. Nowy Swift i pięciodrzwiowy Jimny XL uniknęły czystki, ale prawie wszystkie inne modele zostały dotknięte cięciami.
Co wiadomo
Powodem zmian jest to, że Suzuki Ignis, Swift Sport, Vitara, S-Cross i trzydrzwiowy Jimny nie spełniają zaktualizowanych australijskich norm projektowych (ADR), które wchodzą w życie 1 marca 2025 r. i zawierają rozszerzone wymagania dotyczące autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB). Ignis jest jedynym modelem na tej liście, dla którego AEB nie jest dostępny w standardzie. Pozostałe modele mają AEB poprzedniej generacji, który nie spełnia nowych wymagań.
Dyrektor zarządzający Suzuki Australia Michael Pachota powiedział CarExpert, że modele te osiągnęły już koniec swojego cyklu życia, więc wycofanie ich z rynku "zawsze" było częścią planowania produktów firmy. Dodał, że chociaż Suzuki przestało przyjmować zamówienia na produkcję wyżej wymienionych modeli, to w magazynie jest wystarczająco dużo zapasów, aby wystarczyć na cały 2025 rok.

Suzuki Jimny. Zdjęcie: Suzuki
Co ważniejsze, producent samochodów "bada" możliwość powrotu trzydrzwiowego Jimny na rynek australijski po wyczerpaniu obecnych zapasów. Żadne szczegóły nie zostały ujawnione, ale możliwe, że ten niewielki SUV otrzyma zaawansowany system AEB z podwójną kamerą, który ma już pięciodrzwiowa wersja Jimny.
Oprócz Jimny'ego, Suzuki planuje wprowadzić w Australii nieco zmodernizowane hybrydowe wersje crossoverów Vitara i S-Cross. Szczegóły zostaną ogłoszone w trzecim kwartale roku, ale zaktualizowana Vitara jest już dostępna w Europie, dając Australijczykom wyobrażenie o tym, czego mogą się spodziewać.
Kompaktowy crossover Ignis i hatchback Swift Sport prawdopodobnie nie doczekają się następców. Do australijskiej oferty Suzuki dołączy jednak wkrótce nowy SUV Fronx, produkowany w Indiach.
Wiele modeli innych producentów samochodów również zostało dotkniętych nowymi przepisami ADR, w tym Mitsubishi ASX, Eclipse Cross i Pajero Sport, a także Mazda6. Wszystkie zbliżały się do końca cyklu życia, więc inwestowanie w ewentualne odświeżenie na rynek australijski uznano za niepraktyczne.
Źródło: CarExpert