Toyota zbudowała swoją pierwszą fabrykę baterii w Ameryce, aby produkować akumulatory do pojazdów elektrycznych

Toyota zbudowała swoją pierwszą fabrykę baterii poza Japonią, inwestując w projekt prawie 14 miliardów dolarów. Zakład w Karolinie Północnej jest już gotowy do pracy - baterie do samochodów elektrycznych Toyoty i Lexusa sprzedawanych w Ameryce Północnej zaczną być dostarczane w kwietniu.
Co wiadomo
Fabryka ma 14 linii produkcyjnych: 10 z nich będzie produkować moduły akumulatorowe do pojazdów elektrycznych (BEV) i hybryd plug-in (PHEV), a kolejne cztery do hybryd plug-in (HEV). Do 2030 r. Toyota planuje zwiększyć produkcję do 30 gigawatogodzin rocznie, co wystarczy dla ponad 400 000 pojazdów elektrycznych z akumulatorami o pojemności 70 kWh.
W 2024 r. firma sprzedała mniej niż 140 000 pojazdów BEV na całym świecie, z czego tylko 18 570 trafiło do USA. W swojej amerykańskiej ofercie ma tylko jeden pojazd elektryczny, crossover Toyota bZ4X. To się jednak wkrótce zmieni: w ciągu dwóch lat firma planuje wprowadzić na rynek w USA kolejne 5-7 modeli elektrycznych.
Aby przyspieszyć ten proces, Toyota zainwestowała 10 miliardów dolarów w fabrykę w Karolinie Północnej i rozbudowuje zakład produkcyjny w Georgetown w stanie Kentucky, gdzie produkcja trzyrzędowego elektrycznego SUV-a ma rozpocząć się w 2025 roku. Ostatnie doniesienia sugerują jednak, że jego premiera może zostać opóźniona do 2026 roku.
Źródło: InsideEVs