CEO Take-Two wierzy, że sztuczna inteligencja pomoże zwiększyć wydajność w branży gier.

CEO Take-Two wierzy, że sztuczna inteligencja pomoże zwiększyć wydajność w branży gier.
Baner Take-Two. Źródło: Take-Two

Dyrektor generalny Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, podzielił się swoją wizją wpływu sztucznej inteligencji (AI) na branżę gier wideo. Uważa on, że AI przyczyni się do wzrostu zatrudnienia i produktywności.

Co wiemy

W niedawnym wywiadzie Zelnick zauważył, że sztuczna inteligencja to tylko kolejne narzędzie cyfrowe, które, podobnie jak poprzednie technologie, pomoże poprawić wydajność pracy. Podkreślił, że historycznie technologie cyfrowe przyczyniły się do wzrostu zatrudnienia i produktu krajowego brutto (PKB) i spodziewa się, że sztuczna inteligencja będzie kontynuować ten trend.

Jednocześnie Zelnick podkreślił znaczenie poszanowania praw własności intelektualnej podczas korzystania ze sztucznej inteligencji. Zauważył, że firma dba o to, aby wykorzystywane technologie nie naruszały praw autorskich innych osób i pozwalały jej chronić własne rozwiązania.

Ten optymistyczny pogląd na sztuczną inteligencję podzielają inni liderzy branży. Na przykład Andrew Wilson, dyrektor generalny Electronic Arts, zauważył wcześniej, że generatywna sztuczna inteligencja może zwiększyć wydajność firmy o 30% i zwiększyć monetyzację o 20% w ciągu pięciu lat.

Źródło: Games Industry

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();