"Rozpoczęła się nowa era": gra strategiczna 4X Sid Meier's Civilisation VII została wydana, ale nie wszyscy są z niej zadowoleni.
Nastąpiła pełna premiera gry strategicznej 4X Sid Meier's Civilisation VII.
Gra jest już dostępna na PC (i Steam Deck), PlayStation, Xbox i Nintendo Switch.
Co wiadomo
Studio Firaxis Games udostępniło patch day one, wprowadzający kilka poprawek w odpowiedzi na krytykę ze strony graczy, którzy zakupili drogą edycję Civilisation VII i byli niezadowoleni z jakości gry strategicznej. Pełna informacja o łatce jest dostępna na stronie Steam gry, a my wymienimy tylko kilka punktów:
- Wprowadzono szereg poprawek do rozgrywki, sztucznej inteligencji i interfejsu;
- miasta-państwa zamieniają się w przyjazne niezależne potęgi przy zmianie epok, zamiast znikać z mapy świata;
- dostosowano bitwy morskie i zachowanie jednostek morskich;
- miasta mogą teraz automatycznie przełączać skupienie z powrotem na Rozwijające się Miasto;
- Mechanika przyszłego obywatela może być ponownie wykorzystana we wszystkich epokach. Koszt przyszłej technologii i przyszłego obywatela wzrasta przy ponownym użyciu;
- sieci kolejowe zostały ulepszone;
- Przywódcy SI stali się bardziej wrogo nastawieni do graczy o przeciwnych ideologiach;
- pojawiło się powiadomienie o zakończeniu szpiegostwa.
Deweloperzy tymczasowo wyłączyli crossplay na PC i konsolach, ponieważ łatki są wydawane w różnym czasie na różnych platformach.
Szczyt sieciowy Civilisation VII na Steam osiągnął 66 tys. graczy, ale recenzje gry pozostają mieszane, a tylko 52% z nich pozostawia pozytywne recenzje, choć nawet w tych wielu zauważa, że gra ma zbyt wiele wad.
Firaxis Games ma wielkie plany dotyczące rozwoju Civilisation 7, więc chcemy wierzyć, że naprawią wszystkie niedociągnięcia i długo będą zadowolić graczy nową i interesującą zawartością.
Przypomnijmy, że wiosną 2025 roku Sid Meier's Civilisation VII po raz pierwszy w serii otrzyma wersję VR.
Źródło: Steam