Renault uruchamia program wsparcia klasycznych samochodów wzorowany na Ferrari i Porsche

Renault uruchamia program wsparcia klasycznych samochodów wzorowany na Ferrari i Porsche
Instrukcja naprawy klasycznego samochodu Renault. Źródło: Renault

Francuski producent samochodów Renault ogłosił uruchomienie nowego programu certyfikacji dla specjalistycznych centrów technicznych i dostawców, koncentrującego się na wspieraniu i zwiększaniu wartości klasycznych samochodów. Inicjatywa, podobna do programów Ferrari Classiche i Porsche Classic, ma na celu wzmocnienie pozycji Renault na rynku samochodów zabytkowych i zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej.

Co wiadomo

W ramach programu powstanie sieć certyfikowanych centrów technicznych rekomendowanych do serwisowania konkretnych modeli. Właściciele klasycznych Renault będą mieli dostęp do mechaników specjalizujących się w serwisowaniu konkretnych modeli, takich jak Renault 5 z lat 70-tych.

Nowa inicjatywa jest kontynuacją działu "Renault The Originals", który promuje historyczne modele marki i sprzedaje markowe akcesoria. Początkowo certyfikacja obejmie osiem centrów serwisowych zlokalizowanych wyłącznie we Francji. Renault planuje stopniowo rozszerzyć sieć do 25 autoryzowanych warsztatów w całym kraju, zapewniając 80% populacji w promieniu 100 km dostęp do specjalistycznych usług serwisowych. W przyszłości program zostanie rozszerzony na skalę międzynarodową.

Ilustracja dla "The Originals Renault Services
Ilustracja przedstawiająca The Originals Renault Services. Źródło: Renault

Oprócz nowego programu serwisowego, Renault opublikowało 50 oryginalnych instrukcji napraw klasycznych modeli w domenie publicznej, a także serię filmów instruktażowych. Zasoby te mają na celu ułatwienie właścicielom i profesjonalistom procesu serwisowania i renowacji klasycznych samochodów Renault.

Arnaud Belloni, dyrektor marketingu Renault, powiedział na wystawie samochodów klasycznych Rétromobile, że punktem odniesienia dla firmy były programy Porsche i Ferrari, podkreślając ich sukcesy we wspieraniu kolekcjonerów. Dodał, że podkreślenie historycznego dziedzictwa Renault było strategicznym posunięciem w obliczu rosnącej konkurencji ze strony nowych marek, zwłaszcza z Chin. Według niego posiadanie silnego dziedzictwa historycznego jest niezbędnym atrybutem zrównoważonej i konkurencyjnej marki.

Belloni zauważył również, że oprócz subiektywnej wartości marki, skupienie się na dziedzictwie historycznym przynosi wymierne korzyści finansowe. Wyjaśnił, że ekonomiści uznają dziedzictwo historyczne za jeden z kluczowych aktywów firmy, zwiększający zarówno ogólną wartość firmy, jak i wartość współczesnych modeli marki. Wydarzenia związane z klasycznymi samochodami przyczyniają się do wzrostu wartości wszystkich samochodów w danej gamie modelowej.

Źródła: Renault, Autocar

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();