Branża gier 2019 w liczbach: wyniki najbardziej dochodowego roku w historii gier wideo
Podsumowanie roku toczy się dalej. GamesIndustry.biz zaciągnął wsparcie analityków, opisując osiągnięcia branży gier w 2019 roku.
Co wiadomo
W 2019 r. Branża gier zarobiła 148,8 mld USD, czyli o 7,2% więcej niż w 2018 r.
- Platformy mobilne zarobiły 68,2 mld USD (+ 9,7%): tablety - 13,4 mld USD (+ 3,3%); smartfony - 54,7 mld USD (+ 11,4%).
- Konsole zarobiły $ 45,3 mld USD. (+ 7,3%)
- platforma PC zarobił $ 35,5 mld zł (+ 2,8%): gry oparte na przeglądarce - 3,5 mld USD (-15,4%). gry do pobrania i gry detaliczne - $ 3,18 mld USD (+ 5,2%).
W wojnie detalistów i sklepów cyfrowych wygrali ostatni:
- Razem PC i konsoli zebrały $ 77.1 miliarda w sprzedaży w cyfrowej i detalicznej.
- sprzedaży cyfrowe na PC i konsole były $ 61 mld USD (+ 10,1%).
- Sprzedaż „wersji płytowych” na PC i konsole wyniosły $ 16.1 mld zł (+ 5,5%).
- Platforma PC zarobiła $ 31 miliardów dolarów w sprzedażach cyfrowych (+ 6,2%)
- Konsole zarobiły na sprzedażach cyfrowych 30 $ mld. (+ 14,5%)
Najpopularniejszą grą medialną została Fortnite. Tak więc, tworzenie Epic Games zostało wspomniane w 97.735 artykułach. Na drugim miejscu znajduje się Death Stranding, który trafił w 46,743 materiałów, a Apex Legends zamyka pierwsze tróję - 42.474 artykuły.
Top 10 najczęściej omawianych gier:
- Fortnite - 97.735 artykułów
- Death Stranding - 46,743 artykuł
- Apex Legends - 42,474 Artykuł
- Call of Duty: Modern Warfare - 41,881 artykuł
- Borderlands 3 - 41,861 artykuł
- Cyberpunk 2077 - 39,105 artykułów
- Destiny 2 - 37,483 artykułów
- Pokemon Sword & Shield - 36,994 artykuł
- Overwatch 36.299 artykułów
- Mortal Kombat 11 - 35301 artykuł
Najpopularniejsze gry w sieciach społecznościowych to:
- Twitter - Fortnite (41.140 artykułów)
- YouTube - Minecraft (102.2 mld odsłon).
Analitycy obliczyli również, ile dużych firm wydało nowe gry z zakresu własności intelektualnej w 2019 r .:
- Sony - 7 gier (tylko 10 zapowiedzi w 2019)
- Microsoft - 0 (6 całkowite zapowiedzi w 2019)
- Nintendo - 2 (w sumie 16 zapowiedzi w 2019)
- Electronic Arts - 2 (9 zapowiedzi 2019)
- Activision - 1 (4 zapowiedzi 2019),
Rynek telefonii komórkowej
Najbogatszym wydawcą gier mobilnych był Tencent, który zarobił 5,55 miliarda dolarów. Mieszkańcy USA najwięcej wydali na gry, które „przyniosły” 15 miliardów dolarów na platformy mobilne. W tym samym czasie Indie wygrały pobrania - 5,51 miliarda pobrań.
Najczęściej pobierane gry:
- PUBG Mobile - 268 mln.
- Garena Free Fire - 257 mln.
- Subway Surfers - 214 mln.
- Fun Race - 3D - 205 mln.
- Color Bump 3D - 199 mln.
Najbardziej dochodowe gry mobilne:
- Honor of Kings - $ 1,36 mld USD.
- PUBG Mobile - $ 1,34 mld USD.
- Fate\Grand Order - $ 1.10 mld.
- Candy Crush Saga - $ 990 milionów dolarów.
- Monster Strike - $ 907 milionów dolarów.
{% Urządzenie 788%}
- Na Androida i iOS ukaże się Devil May Cry: Pinnacle Combat - klasyczny DMC w formacie mobilnym
- Blizzard Pride: Overwatch stał się „Gra roku” na PornHub, wyprzedzając Fortnite i „Pokemon”
- Wstyd przemysłu : 10 najgorszych gier 2019 roku według Metacritic