Chevrolet zaprezentował prototyp Blazera EV.R NASCAR o mocy 1300 KM.

Chevrolet zaprezentował prototyp Blazer EV.R NASCAR przed rozpoczęciem DAYTONA 500. Jest to samochód elektryczny o mocy 1300 KM z trzema sześciofazowymi silnikami o prędkości obrotowej do 15 000 obr/min, zasilany przez chłodzony cieczą akumulator o pojemności 78 kWh.
Co jeszcze wiadomo
Według Erica Warrena, szefa globalnych programów sportów motorowych w General Motors, firma nie ma zamiaru rezygnować ze sprawdzonych silników V8 w NASCAR, ale aktywnie testuje nowe technologie, które mogą mieć wpływ na przyszłe produkcyjne samochody elektryczne Chevroleta.
Prototyp posiada podwozie i zawieszenie NASCAR Next Gen i jest wyposażony w programowalny system napędu na wszystkie koła. Kontakt z torem wyścigowym zapewniają opony Goodyear Racing Eagle. Chevrolet twierdzi, że ściśle współpracował z NASCAR i innymi producentami nad parametrami i elementami technicznymi prototypu.




Projektanci GM Design sprawili, że Blazer EV.R wyglądał jak produkcyjny Blazer EV SS, ale z bardziej agresywną stylizacją. I najważniejsze - inżynierom udało się nie tylko stworzyć koncepcję, ale także przetestować ją w rzeczywistych warunkach na autodromie Carolina Motorsports Park w Kershaw w Południowej Karolinie.
Justin Allgaier, kierowca Team Chevy i mistrz NASCAR Xfinity Series 2024, zasiadł za kierownicą prototypu podczas testu. Powiedział, że dzięki temu prototypowi programiści uczą się, jak dostroić hamowanie regeneracyjne, które ma duży wpływ na sekcje hamowania i równowagę na zakrętach.
Podczas gdy prototyp EV.R NASCAR jest wyścigową fantazją, Chevrolet nie zapomina o konsumentach. Wkrótce do sprzedaży trafi flagowy model Blazer EV SS o mocy do 615 KM i przyspieszeniu od 0 do 60 mil na godzinę (0-96 km/h) w zaledwie 3,4 sekundy. Zasięg wynosi 303 mile (487 kilometrów), a cena zaczyna się od 62 490 dolarów.
Źródło: Chevrolet