Premiera w 2026 r.: Toyota opracowuje nowy system ogniw paliwowych dla samochodów osobowych i ciężkich pojazdów użytkowych

Toyota Motor Corporation ogłosiła 14 lutego, że opracowała nowy system ogniw paliwowych trzeciej generacji w ramach programu promowania transportu wodorowego. Nowy produkt zostanie zaprezentowany po raz pierwszy w środę, 19 lutego podczas International Hydrogen Fuel Cell Expo w Tokio w Japonii.
Co wiadomo
Toyota twierdzi, że system ogniw paliwowych trzeciej generacji jest opracowywany w celu zaspokojenia potrzeb sektora komercyjnego z taką samą trwałością jak konwencjonalne silniki wysokoprężne.
Kluczowe parametry systemu ogniw paliwowych trzeciej generacji Toyoty to:
- Zwiększona trwałość do 2 razy w porównaniu z poprzednią generacją, osiągnięcie trwałości porównywalnej z silnikami wysokoprężnymi i bezobsługowa konstrukcja.
- Zwiększona wydajność paliwowa do 1,2 razy w porównaniu z poprzednią generacją, osiągając do 20 procent większy zasięg jazdy.
- Znaczne obniżenie kosztów dzięki innowacjom w konstrukcji ogniw i procesach produkcyjnych.






System nowej generacji może być instalowany w różnych pojazdach użytkowych, samochodach osobowych i instalacjach ogólnego przeznaczenia, takich jak stacjonarne generatory, koleje i statki. W przypadku pojazdów osobowych zwiększona wydajność paliwowa zapewnia większy zasięg jazdy. W przypadku ciężkich pojazdów użytkowych nowy system ogniw paliwowych zapewnia trwałość porównywalną z silnikami wysokoprężnymi i wysoką moc wyjściową. Ponadto, dzięki kompaktowej konstrukcji systemu, można go łatwiej zintegrować z różnymi pojazdami użytkowymi.
System ogniw paliwowych trzeciej generacji ma zostać wprowadzony na rynek, głównie w Japonii, Europie, Ameryce Północnej i Chinach, nie wcześniej niż w 2026 roku.
Źródło: Toyota