Chiński VW Teramont Pro wskazuje na VW Atlas 2026 dla Ameryki

Autor: Volodymyr Kolominov | 18.02.2025, 10:50
Pod maską Volkswagena Teramont Pro: wymarzony SUV dla geeków Volkswagen Teramont Pro. Źródło: SAIC Volkswagen

Spółka joint venture SAIC Volkswagen zaprezentowała w Chinach nowego crossovera Teramont Pro. Model ten może być również interesujący na innych kontynentach, ponieważ jest prekursorem zaktualizowanego Atlasa.

Co wiadomo

Crossover zwiększył swoje rozmiary, mierząc teraz 5158 mm (203,1 cala) długości, -1991 mm (78,4 cala) szerokości i 1788 mm (70,4 cala) wysokości. To sprawia, że Teramont Pro jest o 61 mm (2,4 cala) dłuższy niż obecny Atlas. Szerokość i wysokość również nieznacznie wzrosły.

Teramont Pro ma zamkniętą kratkę z przodu i duże reflektory wizualnie połączone cienkimi listwami świetlnymi. Klamki drzwi są ukryte, nad drzwiami bagażnika znajduje się spojler, a tylne światła mają pikselowy wzór.

Volkswagen nie ujawnił zbyt wiele na temat wnętrza, ale oficjalne zdjęcia pokazują cyfrową deskę rozdzielczą, wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego i wyświetlacz przedniego pasażera. Model może być również wyposażony w dodatkowe ekrany dla pasażerów siedzących z tyłu.

Dostępne opcje obejmują panoramiczny szyberdach, system audio Harman Kardon i 30-kolorowe oświetlenie ambientowe. Do tego dochodzi dyfuzor smakowy, "królewski" przedni fotel pasażera z podnóżkiem oraz funkcjami masażu i wentylacji. W modelu dostępna jest również klimatyzacja i osłony przeciwsłoneczne tylnych siedzeń.

Silnik i podwozie

Silnik EA888 piątej generacji zapewnia lepszą reaktywność, a także niższe zużycie paliwa i emisję spalin. Jednostka ta wykorzystuje układ paliwowy o ciśnieniu 500 barów i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Wał korbowy, korbowody, tłoki i inne ruchome części zostały "kompleksowo wzmocnione". Zmodernizowano również układ smarowania, kolektor dolotowy i intercooler. Moc wzrosła do 272 KM, a maksymalny moment obrotowy do 400 Nm (295 lb-ft).

Silnik współpracuje z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG z napędem na wszystkie koła 4Motion. Taka konfiguracja pozwala crossoverowi przyspieszyć od 0 do 100 km/h (62 mph) w 7,6 sekundy.

Teramont Pro posiada adaptacyjne amortyzatory DCC, a także zestaw systemów wspomagających jazdę IQ. Ten ostatni jest pozycjonowany jako półautonomiczny system jazdy L2+. Volkswagen zauważył również, że model może być wyposażony w "system kamerdynera parkingowego", który zapewnia zdalną kontrolę manewrów samochodu w ciasnych przestrzeniach.

Źródło: Carscoops