Volkswagen rozpoczyna sprzedaż Transportera i Caravelle nowej generacji

Autor: Volodymyr Kolominov | 18.02.2025, 15:21
Volkswagen e-Transporter Kastenwagen: Die Zukunft des Elektromobiltransports beginnt jetzt Volkswagen e-Transporter Kastenwagen. Źródło: Volkswagen Commercial Vehicles

Volkswagen Samochody Użytkowe zsynchronizował premierę nowej generacji Transportera i Caravelle z 75. rocznicą powstania legendarnego Bulli. Początkowo model był jednym vanem na każdą okazję, ale z czasem rozrósł się do trzech rodzin: Transporter/Caravelle, Multivan/California i ID. Buzz/ID. Buzz Cargo. Obejmują one 13 wariantów nadwozia i trzy rodzaje układów napędowych: wysokoprężny (TDI), hybrydowy plug-in (eHybrid) i elektryczny (e-Transporter i e-Caravelle).

Co wiadomo

W Niemczech furgonetka Transporter TDI może być skonfigurowana w cenie od 36 780 euro. Ceny Caravelle TDI zaczynają się od 43 945 euro. Transporter van jest dostępny z systemem eHybrid w cenie od 46 453 euro oraz w wersji całkowicie elektrycznej w cenie od 46 213 euro. Cena podstawowa e-Caravelle wynosi 55 480 euro. Caravelle eHybrid wejdzie do produkcji w 2026 roku.

Silniki

Trzy 2,0-litrowe czterocylindrowe silniki TDI są głównymi silnikami nowego Transportera i Caravelle: dostarczają 81 kW (110 KM), 110 kW (150 KM) i 125 kW (170 KM). Silniki TDI o mocy do 150 KM są standardowo łączone z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. TDI o mocy 170 KM jest zawsze łączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. W samochodach z silnikiem o mocy 150 KM przekładnia ta jest opcjonalna.

Modele TDI o mocy od 150 KM można również zamówić z napędem na wszystkie koła 4MOTION. Hybryda plug-in w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów CVT i napędem na przednie koła zapewnia moc systemową 171 kW (232 KM). Modele e-Transporter są dostępne z mocami 85 kW (115 KM), 100 kW (136 KM), 160 kW (218 KM) i 210 kW (286 KM). e-Caravelle jest dostępny w wersjach o mocy od 100 kW. Pojemność akumulatora modeli elektrycznych z napędem na tylne koła wynosi do 64 kWh.

Wersje nadwozia

Nowy Transporter może być skonfigurowany jako furgon, kombi, z płaską platformą i - w zależności od wersji - z dwoma rozstawami osi i dwiema wersjami wysokości. Caravelle jest również dostępny z dwoma rozstawami osi. W wersji podstawowej oba modele mają 5050 mm długości, czyli o 146 mm więcej niż T6.1. Przy wydłużonym rozstawie osi długość całkowita wynosi 5450 mm.

Wersja Transportera z podwójną kabiną ma domyślnie długi rozstaw osi. Szerokość wszystkich modeli wynosi 2032 mm, co stanowi wzrost o 128 mm w porównaniu do ich poprzedników. W wersji standardowej wysokość wynosi 1984 mm (normalny dach); w przypadku furgonu z wysokim dachem wysokość wynosi nieco poniżej 2,5 metra. Dzięki temu, w zależności od wersji, dostępna jest przestrzeń ładunkowa o pojemności od 5,8 do 9,0 m3. Zwiększono również ładowność i uciąg: maksymalna ładowność do 1,33 tony (+0,13 tony) i maksymalny uciąg do 2,8 tony (+0,3 tony).

Furgony Transporter są dostępne zarówno w wersji podstawowej, jak i premium PanAmericana. Płaska platforma jest zawsze dostępna w wersji podstawowej. Caravelle jest dostępny w wersji podstawowej, średniej wersji Life, najwyższej wersji Style i wersji PanAmericana. Te ostatnie modele mają terenowe elementy nadwozia i bogate wyposażenie wnętrza. Ponadto Transporter i Caravelle są dostępne w specjalnej serii Edition z w pełni spersonalizowanym wyposażeniem.

Źródło: Volkswagen