CD Projekt Red wątpił, czy Wiedźmin 3 będzie w stanie połączyć ogromną historię z otwartym światem, ale studio stworzyło jedną z najlepszych gier RPG w historii

Mateusz Tomaszkiewicz, Lead Quest Designer dla Wiedźmina 3, powiedział, że CD Projekt Red początkowo obawiał się, czy gracze będą w stanie przyjąć rozbudowaną fabułę gry fabularnej z otwartym światem. Zespół wahał się, czy taki format będzie współgrał ze skalą planowanej fabuły.
Co wiemy.
W jednym z wywiadów Tomaszkiewicz zdradził, że twórcy chcieli połączyć długą narrację, typową dla liniowych gier RPG, z otwartym światem. Dla przykładu, Wiedźmin 2 miał bardziej korytarzową strukturę, a przeniesienie Wiedźmina 3 do gigantycznego świata było ryzykownym posunięciem.
"Nie sądzę, by w tamtym czasie istniało wiele gier, które próbowały zrobić to, co my, czyli połączyć rozbudowaną fabułę, która zwykle była budowana w bardziej liniowych grach RPG, takich jak Wiedźmin 2, i próbowaliśmy przenieść ją do otwartego świata" - powiedział Tomaszkiewicz.
Pomimo obaw, CD Projekt Red podjął ryzyko. Ostatecznie Wiedźmin 3 został powszechnie doceniony i stał się jedną z najlepszych gier RPG w historii. Niektórzy uważają, że otwarty świat szkodzi głównej fabule gry, ale twórcy zadbali o wysokiej jakości projekt zadań, aby zachować równowagę między swobodą eksploracji a dobrą historią.
Źródło: Gamesradar