Hyundai IONIQ 5 N TA Spec ustanowił rekord wśród samochodów elektrycznych na torze wyścigowym w Japonii

Hyundai IONIQ 5 N TA Spec ustanowił rekord wśród samochodów elektrycznych na torze wyścigowym w Japonii
Hyundai IONIQ 5 N TA Spec w wyścigu Attack Tsukuba 2025.. Źródło: Hyundai

Hyundai IONIQ 5 N osiągnął najlepszy czas okrążenia wśród samochodów elektrycznych podczas wyścigu drogowego Attack Tsukuba 2025 w Japonii 15 lutego, z czasem okrążenia 57,446 sekundy. Wynik ten jest o prawie dwie sekundy szybszy od najbliższego konkurenta wśród samochodów elektrycznych, pomimo faktu, że IONIQ 5 N TA Spec wykorzystuje głównie dostępne na rynku komponenty w krytycznych systemach, takich jak silniki, akumulator i elektronika sterująca.

Co wiadomo

Tor wyścigowy znajduje się na słynnym torze Tsukuba w prefekturze Ibaraki w Japonii. Jest on znany ze swojego kompaktowego i wymagającego układu, dając zawodnikom możliwość uwolnienia pełnego potencjału samochodów. Team Hyundai N wziął udział w wydarzeniu z IONIQ 5 N TA (Time Attack) Spec, prowadzonym przez japońskiego zawodowego kierowcę wyścigowego Nobuteru Taniguchi.

IONIQ 5 N TA Spec to wyścigowa wersja produkcyjnego modelu IONIQ 5 N. Ten elektryczny pojazd wcześniej wygrał i ustanowił rekord w Pikes Peak International Hill Climb 2024 w kategorii zmodyfikowanych elektrycznych SUV-ów produkcyjnych.

1
2

Pojazd został zaprojektowany, aby zaprezentować mocne strony produkcyjnej specyfikacji IONIQ 5 N bez znaczących modyfikacji. IONIQ 5 N TA Spec zachowuje system elektroniki mocy standardowego samochodu. Dzięki tuningowi oprogramowania maksymalna moc wyjściowa TA Spec została zwiększona do 687 KM, a moc tylnego silnika została zwiększona o 37 KM w porównaniu do standardowego IONIQ 5 N.

Dodatkowe ulepszenia obejmują system N Active Sound+ ze zmodyfikowanymi głośnikami (ponad 120 dB), nowe amortyzatory, hamulce klasy wyścigowej, 18-calowe slicki Yokohama ADVAN 005, pakiet aerodynamiczny o wysokim docisku, fotel Recaro Pro Racer SPA Hans, sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa Sabelt Hans, klatkę bezpieczeństwa w specyfikacji PPIHC i elektryczny system gaszenia pożarów.

Źródło: Hyundai

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();