Shuhei Yoshida wyjaśnia powody zamknięcia Japan Studio: "Rynek stał się naprawdę trudny"

Były dyrektor generalny PlayStation, Shuhei Yoshida, mówił o powodach zamknięcia Japan Studio, zauważając, że rynek stał się "bardzo trudny" dla tego typu gier.
Co wiadomo
W wywiadzie dla podcastu Sacred Symbols, Yoshida, który opuścił PlayStation po 30 latach pracy, podkreślił, że zamknięcie Japan Studio było spowodowane zmianami na rynku. Zauważył, że Sony skupiło się na dużych grach AAA, a mniejsze projekty studia nie odniosły sukcesu.
"Podczas mojej kadencji nie byłem w stanie odnieść sukcesu z grami usługowymi i nie byłem w stanie zapewnić udanych projektów z Japonii innych niż Gran Turismo" - wyjaśnił. "Duże gry stały się większe, gry niezależne wypełniły lukę, a rynek AA najwyraźniej zniknął".
Japan Studio zostało zamknięte 1 kwietnia 2021 roku w ramach reorganizacji. Większość pracowników studia została zwolniona po tym, jak ich kontrakty nie zostały przedłużone. Niektórzy z nich stworzyli później nowe studia i projekty.
Chociaż w rzeczywistości, jeśli gry AA są odpowiednio promowane, będą się dobrze sprzedawać, ale jest to kwestia dla menedżerów i szkoda, że Japan Studio zostało zamknięte.
Źródło: Sacred Symbols