FromSoftware porzuciło sequel Demon's Souls z powodu rozczarowania Sony, które nie wierzyło w grę

FromSoftware porzuciło sequel Demon's Souls z powodu rozczarowania Sony, które nie wierzyło w grę
Baner Demon's Souls. Źródło: Sony

FromSoftware nie chciało pracować nad sequelem Demon's Souls z Sony z powodu niezadowolenia ze sposobu, w jaki firma promowała pierwszą grę. Powiedział o tym były dyrektor wykonawczy PlayStation, Shuhei Yoshida.

Co wiadomo

Demon's Souls zostało opracowane przez FromSoftware we współpracy z Sony Japan Studio. Początkowo planowano, że gra zostanie wydana globalnie pod marką Sony, ale tak się nie stało. W tamtym czasie Sony nie widziało globalnej atrakcyjności gry ze względu na jej dużą złożoność i negatywne opinie we wczesnych testach.

W rezultacie Sony zdecydowało się nie lokalizować Demon's Souls na rynek anglojęzyczny. Gra została wydana przez Atlus w Stanach Zjednoczonych i Bandai Namco w Europie. Ale wszyscy już wiemy, że gra odniosła sukces poza Japonią.

W podcaście Sacred Symbols Yoshida wyjaśnił, że Sony chciało współpracować z FromSoftware nad sequelem, ale studio odmówiło i zdecydowało się na współpracę z Bandai Namco nad Dark Souls. "FromSoftware pracowało już nad sequelem, ale byli bardzo rozczarowani sposobem, w jaki PlayStation ich potraktowało" - powiedział.

Chociaż Sony później ponownie współpracowało z FromSoftware przy tworzeniu Bloodborne na PS4, Yoshida przyznał, że firma nie doceniła potencjału Demon's Souls na początku. Podzielił się również swoim osobistym doświadczeniem: "Kiedy pierwszy raz zagrałem w Demon's Souls, myślałem, że to zła gra".

Teraz Demon's Souls jest uważane za klasykę gatunku Soulslike i ma ogromną rzeszę fanów.

Źródło: Sacred Symbols

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();