Microsoft zaprezentował generatywną sztuczną inteligencję o nazwie Muse, która będzie w stanie dostosować dowolną grę do dowolnej platformy

Microsoft zaprezentował nowy model generatywnej sztucznej inteligencji, Muse, który według firmy wykazuje "głębokie zrozumienie świata 3D i fizyki gry, a także zdolność reagowania na działania gracza".
Co wiadomo
Do opracowania Muse wykorzystano grę Bleeding Edge od Ninja Theory Studios.
Microsoft podkreśla, że Muse może generować pomysły na gry, co przyspieszy ich rozwój i uprości zadania projektantów gier. Jednak główną rzeczą, do której SI Muse ma być wykorzystywana w przyszłości, jest dostosowanie "dowolnej starej gry do nowoczesnych platform" i nie będzie to wymagało dużego wysiłku ani remake'ów / remasterów.
Szef Xbox Phil Spencer entuzjastycznie wypowiedział się na temat Muse:
Muse to jedna z tych rzeczy, które naprawdę mnie inspirują. Czy możesz sobie wyobrazić świat, w którym sztuczna inteligencja może dostosować grę do dowolnej platformy, opierając się wyłącznie na danych z rozgrywki i materiałach wideo?
Microsoft przewidział negatywną reakcję społeczności i podkreślił, że korzystanie z Muse nie zastępuje ludzkiej kreatywności i wyobraźni i nie wyklucza udziału człowieka w tworzeniu gier, a jedynie "rozszerza możliwości".
Oto jak szef studia Ninja Theory, Dom Matthews, skomentował rozwój nowej sztucznej inteligencji:
"Nie chodzi o wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia treści, chodzi o tworzenie przepływów pracy i podejść, które pozwalają naszemu zespołowi zrobić więcej, pójść dalej, szybciej wprowadzać zmiany, szybciej generować pomysły i przekształcać je w namacalną formę. [...] W ten sposób nasz utalentowany zespół może skupić się na ważnej funkcji w grach - ludzkiej kreatywności.