Wodorowe ciężarówki IVECO S-eWay Fuel-Cell będą pracować w operacjach logistycznych BMW Group

Wodorowe ciężarówki IVECO S-eWay Fuel-Cell będą pracować w operacjach logistycznych BMW Group
Ogniwo paliwowe IVECO S-eWay. Źródło: IVECO

IVECO dostarczyło dwa ciężkie ciągniki siodłowe IVECO S-eWay Fuel Cell do BMW, partnera projektu H2Haul. Pojazdy zostały zaprezentowane podczas specjalnego wydarzenia zorganizowanego przez BMW w fabryce w Lipsku. Ciężarówki będą transportować części między Bawarią (Norymberga) a Lipskiem (fabryka BMW), wspierane przez dwie nowe stacje tankowania wodoru firmy TEAL Mobility w Lipsku i Hormersdorfie.

Co wiadomo

Europejski projekt H2Haul ma na celu zademonstrowanie niezawodności ciężarówek napędzanych wodorem. Pojazdy są testowane w terenie we współpracy z różnymi dostawcami wodoru i w różnych ekosystemach geograficznych.

1
2

IVECO S-eWay Fuel Cell ma zasięg do 800 km, tankuje w 20 minut i może pomieścić 70 kg sprężonego H2 pod ciśnieniem 700 barów. IVECO oczekuje, że ogniwo paliwowe S-eWay będzie przełomem w długodystansowym, bezemisyjnym transporcie dzięki dużemu zasięgowi i ładowności.

Dwie ciężarówki IVECO S-eWay Fuel Cell dostarczone przez BMW są częścią floty 12 ciężkich samochodów ciężarowych napędzanych wodorem, które IVECO wdraża w strategicznych lokalizacjach w Niemczech, Francji i Szwajcarii w ramach projektu H2Haul, aby zademonstrować przyszłą rentowność ciężarówek napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Źródło: IVECO

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();