Xbox będzie miał katalog gier stworzonych przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji, mówi CEO Microsoftu

20 lutego Microsoft ogłosił swój nowy model sztucznej inteligencji Muse, który jest w stanie generować pomysły na gry, wizualizacje gier i dostosowywać dowolną grę do dowolnej platformy. A teraz jeden z przedstawicieli Microsoftu ujawnił, że sztuczna inteligencja będzie aktywniej wykorzystywana w grach studia.
Co już wiadomo
Muse został opracowany we współpracy z Ninja Theory i wykorzystuje dane z gry Bleeding Edge do szkolenia. Według CEO Microsoftu, Satyi Nadelli, Muse jest w stanie tworzyć elementy gry o wysokiej jakości i różnorodności oraz dostosowywać się do działań i modyfikacji gracza.
Nadella porównał doświadczenie pracy z Muse do "niesamowitego momentu", którego doświadczył, gdy poznał inne modele sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT.
A teraz okazało się, że Microsoft planuje wykorzystać Muse w grach, tworząc katalog projektów, które będą wykorzystywać tę technologię.
Wkrótce będziemy mieli katalog gier, w których zaczniemy wykorzystywać modele AI
"To bardzo fajne... Jedną z rzeczy, które chcieliśmy osiągnąć, jest to, że wykorzystując dane z rozgrywki, można faktycznie tworzyć gry, które są spójne, a następnie mają możliwość generowania różnorodności w tym, co ta gra reprezentuje, a następnie są odporne na modyfikacje użytkownika" - powiedział Nadella w Dwarkesh Podcast.
Chociaż generatywna sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej popularna w branży gier wideo, niektórzy eksperci wyrazili obawy dotyczące możliwych konsekwencji dla pracowników branży i praw autorskich. Dyrektor generalny Take-Two Interactive Straus Zelnick uważa jednak, że sztuczna inteligencja nie doprowadzi do utraty miejsc pracy, a raczej może zwiększyć zatrudnienie w branży.
Źródło: Dwarkesh Podcast