"Eksperymenty" i "szalone wybory": twórcy Atomfall opowiadają o specyfice tworzenia gier

Atomfall to innowacyjna survivalowa gra akcji od Rebellion Developments, twórców Sniper Elite. Rozgrywająca się w postnuklearnym świecie gra oferuje graczom znaczną swobodę wyboru, ponieważ pozbawiona jest tradycyjnych zadań i koncentruje się na eksploracji i badaniach. Doświadczenie płynące z gry jest kształtowane przez sposób, w jaki gracze wchodzą w interakcję ze światem, dzięki czemu każda rozgrywka jest wyjątkowa.
Co wiemy.
Główny projektant, Ben Fisher, powiedział, że w całym procesie wykorzystano kreatywne podejmowanie ryzyka. W podcaście VideoGamer, Fisher podzielił się tym, że przyjęli wytyczne kreatywne, do których dążyli i całkowicie ich przestrzegali. Wspomniał, że wypróbowali kilka eksperymentalnych elementów, których nie można znaleźć w innych grach, ponieważ nie można było zagwarantować ich wyniku.
Fischer wyjaśnił również, że niektóre decyzje podjęte w Atomfall są dość niekonwencjonalne. Istnieją wydarzenia w grze, które gracze mogą uruchomić lub przegapić, co może dramatycznie wpłynąć na liczbę wrogów w świecie gry. Przyznał, że te funkcje mogą nie działać idealnie, ale wyraził swoje podekscytowanie, gdy zobaczy wyniki.
Pomysł wpływania na populacje wrogów jest intrygujący, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że gry takie jak Fallout 4 pozwalają już graczom na wymazywanie frakcji. Ciekawie będzie zobaczyć, jak daleko Rebellion posunie się w tej koncepcji, zwłaszcza po wszystkich iteracjach, przez które przeszła podczas rozwoju.
Gdzie mogę zagrać?
Gra będzie dostępna na Xbox One, Xbox Series, PlayStation 4, PlayStation 5 i PC.
Kiedy można się jej spodziewać?
Premiera Atomfall zaplanowana została na 27 marca.
Źródło: GamingBolt