CEO Obsidian powiedział, że firma ma mniej pracowników niż duże studia AAA, ale to nie przeszkadza im w wydawaniu gier prawie co roku

Obsidian Entertainment, znane studio gier fabularnych, znacznie się rozwinęło pod kierownictwem Microsoftu. W ostatnich latach studio zwiększyło liczbę pracowników do prawie 300 osób, ale to wciąż mniej niż wiele znanych studiów AAA, ale nie przeszkadza to Obsidian w aktywnym wydawaniu wielu gier.
Co wiadomo
Studio zatrudniało około 170-180 pracowników w 2018 roku, kiedy zostało przejęte przez Microsoft. Pomimo faktu, że studio pozostaje stosunkowo niewielkie w porównaniu z innymi dużymi deweloperami, takimi jak Bungie (850 osób), Naughty Dog (450+ osób) lub CD Projekt Red (615 osób), Obsidian wykazuje niezwykłą produktywność.
Od 2020 roku studio wydało trzy gry: Grounded, Pentiment i Avowed, a czwarta, The Outer Worlds 2, spodziewana jest pod koniec tego roku. To solidne tempo rozwoju, zwłaszcza biorąc pod uwagę wzrost budżetów na tworzenie gier i wydłużenie ram czasowych ich tworzenia.
Strategią Obsidian nie jest dążenie do tworzenia hitów, ale skupienie się na tworzeniu gier o wysokim poziomie projektowania, pisania scenariuszy i reżyserii artystycznej. Takie podejście pozwala im tworzyć gry, które mogą konkurować z dużymi projektami bez wydawania ogromnych sum pieniędzy.
W porównaniu do dużych studiów, które często są zmuszane do tworzenia hitów pod groźbą masowych zwolnień, Obsidian wybrał bardziej powściągliwe podejście.
Źródło: Windows Central