Call of Duty wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia niektórych komponentów i zostało to oficjalnie potwierdzone

Activision oficjalnie potwierdziło wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia niektórych elementów gier z serii Call of Duty. Informacja ta została opublikowana na stronie Steam gry po żądaniach Valve dotyczących przejrzystości wykorzystania sztucznej inteligencji w grach.
Co wiadomo
Gracze od dawna podejrzewali, że Activision wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania przedmiotów kosmetycznych w Modern Warfare 3 i Black Ops 6. Ostatnie przykłady obejmowały świąteczne ekrany ładowania i mapy kolekcjonerskie, które wykazywały oznaki generatywnej sztucznej inteligencji, takie jak zombie z sześcioma palcami i inne anomalie projektowe.
Chociaż Activision nie sprecyzowało, które elementy zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję, obecność tego oświadczenia na stronie gry potwierdza podejrzenia graczy. Niektórzy gracze wyrazili frustrację, że musieli grać godzinami, aby odblokować zawartość AI, którą uważają za niską jakość w porównaniu do tradycyjnej sztuki.
Activision potwierdziło teraz, że niektóre treści w grze Call of Duty są generowane przez sztuczną inteligencję.
- CharlieIntel (@charlieINTEL) 25 lutego 2025 r.
"Nasz zespół korzysta z narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji, aby pomóc w opracowaniu niektórych zasobów w grze". mówi Activision w ramach wymaganego ujawnienia na Steam. pic.twitter.com/YJ3Yebd2wc
Źródło: @charlieINTEL