40% całkowitego czasu gry w styczniu na konsolach PlayStataion 5 i Xbox Series spędzono na grach usługowych.

Autor: Vladislav Nuzhnov | 26.02.2025, 14:34
Powstanie Fortnite: Jak nowy baner wstrząsnął społecznością graczy Baner Fortnite. Źródło: Epic Games

Według analityka Circana, Matta Piscatelli, ponad 40% czasu spędzonego na graniu w gry na konsolach PlayStataion 5 i Xbox Series X/S w Stanach Zjednoczonych w ciągu ostatniego miesiąca poświęcono na 10 najpopularniejszych gier usługowych, takich jak Fortnite czy Roblox.

Co wiemy.

Gry te nie tylko przyciągnęły dużą publiczność, ale także zdołały zatrzymać graczy na długi czas. Ponad 70% aktywnych użytkowników PlayStataion 5 i Xbox Series X/S w USA grało w co najmniej jedną z tych gier w styczniu.

Matt zauważył również, że tak duża popularność gier usługowych może być problematyczna dla twórców i wydawców innych gier, ponieważ ogólny rynek gier wideo w USA osiągnął szczyt w 2021 roku, a liczba graczy i spędzonych godzin nie rośnie.

Piscatella podkreśla, że nowe produkty, takie jak Switch 2 i nadchodzące tytuły AAA, mogą pomóc odwrócić ten trend. Jednak gry usługowe nadal odgrywają znaczącą rolę dla graczy, zwłaszcza dzięki cenie 0 USD i ciągłym aktualizacjom. Według Newzoo pięć starszych gier - Fortnite, GTA V, League of Legends, Minecraft i Roblox - zajęło ponad 27% całego czasu gry w 2023 roku.

Źródło: @matpiscatella.bsky.social