Nieudana optymalizacja: Monster Hunter Wilds jest prawie niemożliwe do odtworzenia na Steam Deck i innych konsolach przenośnych

Autor: Anton Kratiuk | 26.02.2025, 22:43
Monster Hunter Wilds: Nowy poziom mobilnej rozgrywki na Steam Deck Monster Hunter Wilds na pokładzie Steam. Źródło: Pocket Tactics

Już 28 lutego ukaże się Monster Hunter Wilds, który zapowiada się na nową perełkę w portfolio Capcomu. Informacje opublikowane przez portal PCGamer mogą jednak popsuć humor osobom lubującym się w grach na konsole przenośne.

Co wiemy

Dziennikarz PCGamer wypróbował Monster Hunter Wilds na różnych komputerach przenośnych, a przede wszystkim na Steam Deck, który dominuje w tym segmencie. Niestety stwierdził on, że granie w Wilds na takich urządzeniach jest praktycznie niemożliwe.

Formalnie gra uruchamia się i daje użytkownikowi dość szeroki wybór ustawień, ale bez względu na to, jak gracz nie zmienia jakości grafiki i innych parametrów, akcja działa słabo, a jej wydajność nawet w Obozie Łowców, gdzie nie ma dynamicznej akcji i nie ma wielu postaci, nie osiąga 25 FPS. Podczas bitew sytuacja jest jeszcze gorsza, nie pomaga nawet technologia antyaliasingu AMD FSR.

Nieco lepiej jest na płycie ASUS ROG Ally, która zapewnia stabilne 30 FPS, ale wymaga to odpowiedniej konfiguracji niskich i średnich ustawień.

Być może Capcom poprawi optymalizację Monster Hunter Wilds na konsolach przenośnych po premierze, ale obecnie sytuacja jest smutna.

Źródło: PCGamer