Zapowiedziano osiągi Kia EV4 sedan i hatchback: 200 km różnicy między wersjami Standart i Long Range

Autor: Volodymyr Kolominov | 27.02.2025, 12:08
Kia EV4 GT-Line: alternatywa dla gorącego hatchbacka w świecie samochodów elektrycznych Kia EV4 GT-Line hatchback . Źródło: Kia

Podczas wydarzenia Kia EV Day 2025 w Hiszpanii firma oficjalnie zaprezentowała EV4, pierwszego elektrycznego sedana i hatchbacka w swojej ofercie. Model został zbudowany na platformie E-GMP, podobnie jak crossover EV3, i jest pozycjonowany jako bardziej przystępna cenowo alternatywa dla EV6 i EV9. Wcześniej dowiedzieliśmy się już, jaki będzie wygląd zewnętrzny samochodu i że model otrzyma symulowaną ręczną zmianę biegów. Teraz opublikowano więcej zdjęć (w tym wnętrza), ujawniono specyfikacje i lokalizacje produkcji.

Co wiadomo.

Kia EV4 będzie oferowana z dwiema opcjami baterii:

  • 58,3 kWh - zasięg 430 kilometrów (sedan) lub 410 kilometrów (hatchback) (WLTP).
  • 81,4 kWh - zasięg 630 km (sedan) lub 590 km (hatchback).

Napęd na przednie koła we wszystkich wersjach, a silnik elektryczny o mocy 201 KM (150 kW) zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,4-7,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.

EV4 ma architekturę 400 V, co obniża koszty w porównaniu do 800 V, ale sprawia, że ładowanie jest wolniejsze w porównaniu do Kia EV6 lub Hyundai Ioniq 5. Mimo to doładowanie do poziomu 10-80% zajmuje 29-31 minut, co jest dobrym wynikiem.

Design i funkcjonalność

Długi tylny zwis i płynne linie sedana to nowe podejście w stylizacji Opposites United. Niski współczynnik aerodynamiczny wynoszący 0,23 cd przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii.

EV4 obsługuje również technologię Vehicle-to-Load (V2L) o mocy 3,6 kVA do zasilania zewnętrznych urządzeń elektrycznych oraz Vehicle-to-Grid (V2G) o mocy 10 kVA do podłączenia do domowej sieci energetycznej.

Wnętrze i technologia

Wewnątrz znajdują się trzy ekrany: dwa 12,3-calowe wyświetlacze dla zestawu wskaźników i multimediów oraz oddzielny 5,3-calowy ekran do sterowania klimatyzacją. Zachowano również fizyczne przyciski. W kabinie znajduje się wiele portów USB do podłączenia gadżetów, a w niektórych wersjach wyposażeniowych przed kierowcą znajdzie się wyświetlacz HUD.

Gdzie będzie produkowany?

Kia EV4 sedan - w Korei Południowej. EV4 hatchback - na Słowacji. Kia poinformowała, że model w pięciodrzwiowym nadwoziu jest skierowany przede wszystkim na rynek europejski.

Sprzedaż w Korei Południowej rozpocznie się w marcu, w Europie w drugiej połowie 2025 r., a w USA jeszcze później. EV4 nie ma jeszcze oficjalnej ceny, ale podstawowa wersja ma kosztować około 37 000 euro (około 39 000 USD). W Stanach Zjednoczonych cena początkowa będzie prawdopodobnie mniej więcej taka sama.

Źródło: Kia

EV