Xiaomi osiągnęło swój roczny cel sprzedaży super sedana SU7 Ultra w ciągu dwóch godzin

Wczoraj pisaliśmy o tym, że Xiaomi oficjalnie zaprezentowało najmocniejszą i najszybszą wersję swojego elektrycznego sedana SU7, SU7 Ultra. Później ujawniono, że osiągnęła ona swój roczny cel sprzedaży wynoszący 10 000 sztuk w ciągu zaledwie dwóch godzin.
Co wiadomo
Zamówienia zaczęto przyjmować 27 lutego o godzinie 22:00 czasu chińskiego. Xiaomi otrzymało 6900 zamówień na SU7 Ultra w ciągu pierwszych 10 minut, a kamień milowy 10 000 zamówień został przekroczony po dwóch godzinach. Dzieje się tak pomimo faktu, że do złożenia zamówienia wymagany jest depozyt w wysokości 20 000 juanów (około 2700 USD). Aplikacja może zostać anulowana, a depozyt zwrócony w ciągu tygodnia. Jeśli tak się nie stanie - zamówienie jest przyjmowane do realizacji.
Szczególnie niecierpliwi nabywcy mogą również złożyć bezzwrotny depozyt w wysokości 40 000 juanów (5 500 USD), aby otrzymać samochód tuż przed rozpoczęciem oficjalnych dostaw w kwietniu. Xiaomi przeprowadziło podobną kampanię marketingową w zeszłym roku ze zwykłym SU7. Samochody z tej serii zostały oznaczone jako "Founders Edition".
Xiaomi SU7 Ultra
SU7 Ultra to czterodrzwiowy sedan z trzema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 1 138 kW (1 526 KM). Na przedniej osi znajduje się jeden silnik elektryczny o mocy 288 kW (386 KM), a na tylnej osi dwa silniki elektryczne o mocy 425 kW (570 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 1 770 Nm, a prędkość maksymalna to 359 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 1,98 sekundy.






Energia elektryczna jest przechowywana w zestawie akumulatorów Qilin 2.0 NMC o pojemności 93,7 kWh wyprodukowanym przez CATL. Zapewnia on zasięg 620 km w chińskim cyklu testowym CLTC i ładuje się od 10% do 80% w 11 minut.
Cena Xiaomi SU7 Ultra wynosi 529 900 juanów (około 72 988 USD).
Europejska premiera
Xiaomi ogłosiło dziś na swojej stronie Weibo, że SU7 Ultra zostanie zaprezentowany 3 marca na Mobile World Congress 2025 (MWC) w Hiszpanii. Dyrektor generalny Xiaomi, Lei Jun, powiedział wcześniej, że jego firma zamierza rozpocząć sprzedaż samochodu w Europie do 2030 roku, chociaż nie jest znany bardziej szczegółowy harmonogram.
Źródło: Carnewschina