Opłata jest wyższa, naprawa bardziej skomplikowana: bloger rozebrał Xiaomi 15 Ultra i porównał go do swojego poprzednika

Autor: Nastya Bobkova | 28.02.2025, 21:49
Xiaomi 15 Ultra zdemontowany: wgląd w kamerę i zmiany komponentów WekiHome zdemontowało Xiaomi 15 Ultra: jak zmieniła się kamera i podzespoły?. Źródło: pune.news

Bloger WekiHome rozebrał Xiaomi 15 Ultra zaledwie dzień po jego oficjalnej premierze w Chinach. Dzięki temu możemy już teraz zobaczyć wewnętrzne zmiany, jakie firma wprowadziła w swoim flagowym modelu, mimo że globalna prezentacja odbędzie się jeszcze w tym tygodniu.

Co wiemy.

Jedną z głównych innowacji jest 200 MP teleobiektyw oparty na czujniku Samsung ISOCELL HP9. Xiaomi skupiło się na jego rozmiarze, ale WekiHome porównało wszystkie 15 kamer Ultra z poprzednim modelem.

W szczególności firma zrezygnowała ze zmiennej przysłony, która wcześniej była regulowana w zakresie od f/1.63 do f/4.0. Zamiast tego zastosowano nowy szklany filtr, który według Xiaomi lepiej redukuje odblaski.

Płyta główna stała się prawie dwukrotnie większa, aby pomieścić nowy teleobiektyw. Jednocześnie naprawa Xiaomi 15 Ultra pozostaje trudna ze względu na dużą liczbę śrub, plastikowych łączników i kleju.

Xiaomi wprowadziło również nowy elektryczny sedan SU7 Ultra, który łączy w sobie ekstremalną prędkość, technologię i luksusowy design. Cena Xiaomi SU7 Ultra wynosi 529 900 RMB (około 72 988 USD). Jedną z głównych zalet modelu jest możliwość przyspieszenia od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,98 sekundy, co czyni go najszybszym czterodrzwiowym samochodem produkcyjnym. Jego prędkość maksymalna przekracza 350 km/h.

Sedan wykorzystuje potężny układ trzech silników, który dostarcza 1 548 koni mechanicznych.

Źródło: WekiHome