Elektryczny kombi Volkswagen ID.7 Tourer na szczycie rankingu sprzedaży samochodów elektrycznych w Niemczech

Rynek elektrycznych kombi do niedawna wyglądał ponuro: BMW i5 Touring było zbyt drogie, Opel Astra Tourer pozbawiony zapału, a MG5 Electric był zbyt chiński. Volkswagen zmienił jednak zasady gry, przynajmniej w Niemczech. W styczniu VW ID.7 Tourer był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym.
Co wiadomo
Najpopularniejsze modele samochodów elektrycznych w Niemczech w styczniu 2025 r. według KBA (Kraftfahrt-Bundesamt):
- VW ID.7 - 3 140 szt.
- Škoda Enyaq - 3 056 sztuk.
- VW ID.4/ID.5 - 2678 sztuk.
- VW ID.3 - 2014 sztuk.
- Cupra Born - 1893 szt.
- Audi Q4 - 1001 szt.
- Tesla Model Y - 979 szt.
- Dacia Spring - 890 szt.
- Mini - 830 szt.
- Cupra Tavascan - 825 sztuk.
VW ID.7 początkowo nie miał najlepszego startu - w 2023 roku istniała tylko wersja z nadwoziem typu liftback, a kupujący w Niemczech przyjęli ją chłodno. Wszystko zmieniło się jednak wraz z wprowadzeniem kombi w połowie 2024 roku. I choć 54 000 euro za rodzinny samochód elektryczny to dużo, Volkswagen zyskał kilka zalet, w tym ograniczoną liczbę konkurentów w segmencie i korzystne oferty leasingu. Na przykład, większość nowych rejestracji ID.7 to leasingowane samochody służbowe, które za kilka lat wejdą na rynek wtórny z bardziej przystępnymi cenami. Połączenie dużego zasięgu i dobrej reputacji sprawia, że ID.7 nadaje się do długich podróży, co jest szczególnie ważne dla klientów biznesowych.

Volkswagen ID.7 Tourer. Zdjęcie: Volkswagen
ADAC uznał elektryczne kombi ID.7 za najlepszy samochód 2024 roku w teście porównawczym z 83 innymi modelami. Testerzy chwalili między innymi jakość wnętrza, efektywność energetyczną i bezpieczeństwo. ID.7 wyprzedził nawet droższe modele BMW i Mercedesa z silnikami spalinowymi.
Popyt na ID.7 Tourer wydaje się spełniać lub przekraczać oczekiwania Volkswagena. Wzrost produkcji o 50 000 sztuk planowany jest na 2025 r., co jest małym promykiem nadziei dla zmagającego się z trudnościami niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego.
Źródło: Watson