Huawei po raz pierwszy znalazł się w TOP 10 najdroższych marek na świecie
Edycja Brand Finance opublikowała świeży raport Global 500 z informacjami na temat 500 najbardziej wartościowych marek na świecie.
Kto w Top 10
Po raz trzeci z rzędu Global 500 jest prowadzony przez Amazon o wartości 220,7 miliarda dolarów. A to + 17,5% w porównaniu do ubiegłego roku.
W drugiej linii Google o wartości 159,7 miliardów dolarów. Od ubiegłego roku również „dorastał” - o 11,9%. Na drugim miejscu znalazł się Apple (153,6 mld USD), który nie radzi sobie tak dobrze: Brand Finance odnotowuje spadek o 8,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
W pierwszej dziesiątce pojawił się także nowy gracz: chińska firma Huawei po raz pierwszy weszła do TOP-10, choć w ubiegłym roku zajęła 12. miejsce. Oszacowano go na 62,2 mld USD, co stanowi + 4,5% rocznie.
Ponadto, pierwsza dziesiątka Microsoftu (117,0 mld USD), Samsung (94,4 mld USD), ICBC (80,7 mld USD), Facebook (79,8 mld USD), Walmart (77,5 mld USD) i Ping An (69, 0 miliardówUSD).
Źródło: Brand Finance
{% Urządzenie 788%}