"Zróbmy to, Phil!": Hideki Kamiya wezwał szefa Xbox do wznowienia prac nad ambitną grą akcji Scalebound

U zarania konsoli Xbox One słynne japońskie studio PlatinumGames zawarło umowę z firmą Microsoft, aby opracować ambitną grę akcji fantasy Scalebound, w której gracz musi kontrolować nie tylko stylowego bohatera, ale także jego oswojonego smoka.
Każdy zwiastun przyciągał ogromną uwagę publiczności, a wypowiedzi reżysera gry Hideki Kamiya były tak głośne i ambitne, że Scalebound stał się jedną z najbardziej oczekiwanych gier swoich czasów. Ostatecznie historia zakończyła się smutno: w 2017 roku Microsoft anulował prace nad Scalebound ze względu na liczne problemy z organizacją prac i przecenianie swoich możliwości przez deweloperów.
Co wiadomo
Szef Xbox, Phil Spencer, wielokrotnie powtarzał, że anulowanie Scalebound było jednym z największych błędów w jego karierze i wygląda na to, że Hideki Kamiya jest tego samego zdania.
Japoński projektant gier ponownie opublikował fragment, w którym dzieli się swoim żalem, że jego zespołowi nigdy nie udało się wydać Scalebound. Kamiya dołączył do wpisu krótką, ale wymowną prośbę: "Phil, zróbmy to!".
Zróbmy to, Phil! :D https://t.co/BLdBs3hxGt
- 神谷英樹? Hideki Kamiya? (@HidekiKamiya_X) 3 marca 2025 r.
Oczywiście prawdopodobieństwo powrotu Phila Spencera do prac nad Scalebound jest minimalne, a sam Hideki Kamiya jest poza PlatinumGames od 2023 roku. Założył własne studio Clovers i obecnie pracuje nad sequelem Okami dla Capcomu. Trzeba jednak zaznaczyć, że Scalebound miał ogromny potencjał, który przy współczesnej technologii jest znacznie łatwiejszy do zrealizowania i kto wie, może Phil Spencer usłyszy apel Kamiyi i odpowie na niego porozumieniem.
Źródło: @HidekiKamiya_X