Activision jest ponownie krytykowane za wykorzystywanie sztucznej inteligencji: tym razem firma wygenerowała grafikę do gier mobilnych

Activision po raz kolejny znalazło się w centrum skandalu związanego z wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji. Tym razem firma opublikowała reklamy gier mobilnych, które prawdopodobnie nawet nie istnieją, w tym Guitar Hero Mobile, Call of Duty: Zombies Defender, Call of Duty: Sniper i Crash Bandicoot Brawl.
Co wiadomo
Reklamy pojawiły się na Facebooku i Instagramie i przyciągnęły uwagę użytkowników ze względu na niską jakość obrazów, które zdaniem graczy zostały stworzone przez generatywną sztuczną inteligencję. W szczególności promocja Guitar Hero Mobile pokazuje gitarzystów z dziwnymi pozami i instrumentami, a także zniekształcone głośniki na scenie. Gracze zauważyli charakterystyczne cechy generowania AI: rozmycie, nieprawidłowe proporcje i brak integralności.
Sytuację komplikuje fakt, że większość z tych gier nie została oficjalnie zapowiedziana. Jedynie Guitar Hero Mobile posiada stronę na platformie Geeklab, która służy do testów. Po kliknięciu przycisku "Pobierz" użytkownicy są przekierowywani do ankiety z następującym tekstem: "To nie jest prawdziwa gra, ale może stać się prawdziwą w przyszłości!".
Inne wspomniane gry to Call of Duty: Zombies Defender, Call of Duty: Sniper i Crash Bandicoot Brawl nie mają żadnych oficjalnych stron ani potwierdzenia ich istnienia.
Gracze są oburzeni podejściem Activision. W komentarzach do reklamy użytkownicy nazywają ją "leniwym śmieciem AI" i krytykują firmę za brak prawdziwych projektantów. Jeden z komentarzy sarkastycznie stwierdza: "Dziękuję Activision, od teraz zdecydowanie nie będę wspierał waszych projektów".
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w tworzeniu gier staje się coraz bardziej powszechne, ale ten przypadek podkreśla ryzyko utraty zaufania wśród graczy. Activision jak dotąd odmówiło komentarza na temat sytuacji z reklamami. Społeczność nadal domaga się przejrzystości i bardziej odpowiedzialnego podejścia do tworzenia treści.
TO NIE ŻART: Nowa reklama gry Guitar Hero zauważona na Instagramie
- Jason Paradise (@jparaLove) 28 lutego 2025 r.
Post nie jest publiczny na stronie Activision, ale link jest nadal dostępny, gdy publikuję to
"Guitar Hero Mobile, copyright 2025" pic.twitter.com/3kxX8Ic2HA
Źródło: @jparaLove