Dyrektor Visions of Mana założył studio Sasanqua, aby chronić deweloperów poprzez unikanie typowych błędów w zarządzaniu.

Autor: Vladislav Nuzhnov | 04.03.2025, 10:23
Pierwsze spojrzenie na Visions of Mana: Zrzuty ekranu z nadchodzącej gry Zrzut ekranu z Visions of Mana. Źródło: Square Enix

Kenji Ozawa, współreżyser Visions of Mana, ogłosił powstanie nowego studia - Studio Sasanqua. Głównym celem studia jest zapewnienie bezpieczeństwa i wsparcia twórcom w tworzeniu gier, unikając typowych błędów w zarządzaniu.

Co wiemy

Studio Sasanqua powstało po zamknięciu Ouka Studios, w którym Ozawa pracował nad Visions of Mana. Zamknięcie było wynikiem zmniejszenia inwestycji NetEase i Tencent w japońskie studia. W wywiadzie Ozawa wyjaśnił, że jego decyzja o stworzeniu własnego studia była motywowana chęcią zmiany podejścia do zarządzania w branży gier.

"Widziałem wiele przypadków, w których kierownictwo podejmowało złe decyzje, ale deweloperzy byli za to odpowiedzialni i tracili pracę" - powiedział Ozawa. Podkreślił, że kierownictwo powinno chronić twórców, zapewniając im motywację i stabilność.

Studio Sasanqua integruje zarządzanie i rozwój w jeden proces. Ozawa powiedział, że jest gotów wziąć osobistą odpowiedzialność za wszelkie niepowodzenia projektów wynikające z decyzji kierownictwa.

Pierwszy projekt Studio Sasanqua będzie niewielki i opracowany na silniku Unreal Engine. W przyszłości studio planuje przejść do tworzenia większych gier na PC i konsole. Ponadto Studio Sasanqua będzie współpracować z innymi firmami w celu opracowania zewnętrznego IP.

Visions of Mana otrzymało pozytywne recenzje od krytyków, ale nie spełniło oczekiwań komercyjnych, co było jednym z powodów zamknięcia Ouka Studios. Teraz Ozawa chce stworzyć studio, które będzie przykładem odpowiedzialnego zarządzania i wspierania kreatywnych zespołów.

Źródło: Automaton