Sony zwalnia część pracowników Visual Arts Studio, którzy pomagali w tworzeniu remake'u The Last of Us

Sony kontynuuje restrukturyzację swojego działu gier, co doprowadziło do nowej fali zwolnień w Visual Arts Studio, zespole, który pracował nad projektami takimi jak remake The Last of Us. Nastąpiło to po anulowaniu kilku projektów i niepowodzeniu niektórych wydań.
Co wiemy
Visual Arts Studio, które zapewnia techniczne i artystyczne wsparcie dla studiów PlayStation, poinformowało zwolnionych pracowników, że ich ostatnim dniem pracy będzie 7 marca. Dokładna liczba zwolnionych osób nie jest jednak znana.
Nie jest to pierwsza fala zwolnień w PlayStation: w zeszłym roku Sony zwolniło 900 pracowników na całym świecie. Powodem były rosnące koszty produkcji gier i nieudane próby zdobycia przyczółka w segmencie gier usługowych.
Zwolnienia wynikały z anulowania kilku projektów, w tym kilku gier usługowych i nieudanej premiery Concord, który został zamknięty kilka tygodni po premierze.
Pomimo sukcesu Helldivers 2, Sony napotyka trudności we wdrażaniu strategii gier usługowych. Nowy dyrektor generalny firmy Hiroki Totoki powiedział, że Sony dokonuje przeglądu swoich inwestycji i koncentruje się na długoterminowej stabilności.
Pomimo trudności, Sony przygotowuje się na wielki rok dla PS5, wydając takie gry jak Death Stranding 2: On the Beach i Ghost of Yotei. Firma musi jednak przemyśleć swoją strategię dotyczącą gier usługowych, aby uniknąć podobnych problemów w przyszłości.
Źródło: Kotaku