Nowe Audi A6 Avant - najbardziej aerodynamiczne kombi Audi z silnikiem spalinowym - zostało zaprezentowane.

Audi zaprezentowało kolejną generację A6 Avant, stylowego kombi, które będzie rywalizować z BMW serii 5 Touring i Mercedesem Klasy E Estate.
Co wiadomo
Nowe A6 Avant stało się najbardziej aerodynamicznym kombi Audi z silnikiem spalinowym - współczynnik oporu powietrza (cd) wynosi 0,25. Długość modelu wzrosła o 60 mm i wynosi teraz 4 990 mm.








A6 Avant bazuje na platformie PPC (Premium Platform Combustion). Platforma ta otwiera następujące funkcje:
- adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne (opcja);
- układ jezdny z napędem na wszystkie koła (opcjonalnie);
- nowy sportowy mechanizm różnicowy quattro (dla wersji z napędem na wszystkie koła).
Wszystkie elementy wyposażenia są standardowo wyposażone w progresywny układ kierowniczy, który zapewnia bardziej bezpośrednie sprzężenie zwrotne niż wcześniej. W połączeniu ze sztywniejszym nadwoziem i nieznacznie zwiększonym pochyleniem przednich kół, system ten obiecuje poprawić reakcję układu kierowniczego i sprawić, że kierowanie będzie bardziej angażujące.
Silniki i technologia hybrydowa
Nowe A6 Avant będzie dostępne z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Wszystkie są wyposażone w 48-woltowy system MHEV Plus mild-hybrid, umożliwiający:
- generować dodatkowe 24 KM i 230 Nm;
- odzyskiwanie energii podczas hamowania;
- wspomaganie elektryczne podczas manewrów przy niskich prędkościach, np. na parkingach.
Dostępne wersje:
- 2.0 TFSI (benzyna, 204 KM);
- 3.0 TFSI (benzyna, 367 KM);
- 2.0 TDI (diesel, 204 KM);
W przyszłości możemy spodziewać się również wersji hybrydowych plug-in.
Wnętrze i technologia
- cyfrowy zestaw wskaźników i maksymalnie trzy wyświetlacze;
- panoramiczny szyberdach z regulacją przyciemniania;
- system audio Bang Olufsen;
- czterostrefowa klimatyzacja.






Co dalej.
Oprócz kombi, Audi przygotowuje A6 sedan, a później pojawi się wersja A6 Allroad z terenowym charakterem. Powróci również sportowy RS6 Avant, który według plotek może otrzymać hybrydowe V6 zamiast V8.
Cena i rozpoczęcie sprzedaży
Zamówienia są już otwarte. Cena wywoławcza w Niemczech wynosi 58 000 euro, czyli o 1 900 euro mniej niż w przypadku poprzedniej generacji. Pierwsze dostawy planowane są na koniec maja.
Źródło: Audi