Renault 4 E-Tech Electric okazuje się nieco droższe od mniejszego R5

Autor: Volodymyr Kolominov | 05.03.2025, 13:16
Renault wskrzesza klasykę nowym modelem elektrycznym 4 E-Tech Renault 4 E-Tech Electric. Źródło: Renault

Po premierze Renault 5 E-Tech Electric na rynek wchodzi kolejny przełomowy model - Renault 4 E-Tech Electric. Nowy samochód elektryczny został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2024 roku, a teraz ogłoszono jego ceny.

Co wiadomo

W Niemczech, z ceną bazową 29 400 euro, Renault 4 E-Tech Electric jest o 1500 euro droższe niż mniejszy R5. Droższy model o większej mocy i zasięgu jest dostępny od 32 400 euro.

Dostępny jest również program leasingowy od 239 euro miesięcznie z zaliczką w wysokości 3 100 euro, okresem 48 miesięcy i całkowitym przebiegiem do 40 000 km. Model nie jest jednak jeszcze dostępny w konfiguratorze, nie ma też cennika. Zamówienia będą przyjmowane nie wcześniej niż 12 marca

Wymiary i konstrukcja

Przy długości 4,14 metra, R4 jest o ponad 20 cm dłuższy niż jego siostrzany model R5, a rozstaw osi jest o 8 cm większy. Pod względem wysokości (1,57 metra) jest nieco wyższy niż Opel Mokka Electric. Prześwit jest również zaskakująco duży - 18,1 cm. Bagażnik o pojemności 420 litrów jest znacznie większy niż w modelu R5.

Dane techniczne

Renault 4 E-Tech Electric jest zbudowane na platformie AmpR Small i wykorzystuje układy napędowe znane z R5:

  • 90 kW (122 KM) / 110 kW (150 KM)
  • akumulator: 43 kWh / 55 kWh
  • Napęd na przednie koła
  • Zasięg WLTP: 305 km / 404 km
  • Ładowanie do 100 kW DC (1,1 kWh na minutę)
  • Obsługiwane jest ładowanie dwukierunkowe do 11 kW.

Gdzie i kiedy będzie montowany?

Produkcja Renault 4 E-Tech Electric rozpocznie się w marcu 2025 r. w fabryce w Maubeuge (Francja).

Renault 4 E-Tech Electric jest pozycjonowany jako stylowy, praktyczny samochód elektryczny z akcentami retro, który może być interesującą alternatywą dla kompaktowych crossoverów.

Źródło: Motor1

EV