Sega zmniejsza liczbę wydawnictw planowanych na 2025 rok: firma planuje wzmocnić Atlus, RGG Studio i zespół Sonic

Autor: Dmitro Koval | 06.03.2025, 17:09
Ewolucja logo Sega: historia symbolu ery gier komputerowych Logo Sega. Źródło: SEGA

Podczas ostatniego raportu o zyskach Sega ogłosiła, że planuje wydać mniej nowych gier w 2025 roku. Firma spodziewa się jednak, że jej przychody pozostaną stabilne dzięki powtarzalnej sprzedaży istniejących gier i sukcesowi gier free-to-play w następnym roku podatkowym.

Co wiadomo

Sega wyjaśniła, że liczba głównych wydań, tak zwanych "pełnych gier" (z wyłączeniem gier free-to-play), będzie niższa w porównaniu z bieżącym rokiem podatkowym. Niemniej jednak firma spodziewa się powtarzających się przychodów z powtarzalnej sprzedaży tych dużych gier, a także znaczącego wkładu z oferty free-to-play.

Firma omówiła również swoje plany inwestycyjne dotyczące spółek zależnych, takich jak Atlus, Ryu Ga Gotoku Studios i Sonic Team. Sega zamierza wzmocnić te studia poprzez zatrudnianie bardziej utalentowanych pracowników oraz przeprowadzanie fuzji i przejęć, w szczególności w celu rozszerzenia japońskiej własności intelektualnej na całym świecie i wzmocnienia zespołów pracujących nad popularnymi franczyzami, takimi jak Sonic i Like a Dragon.

Źródło: GamingBolt