Mieszanka Dark Souls i God of War: dziennikarze podzielili się swoimi pierwszymi wrażeniami z niezwykłej gry akcji RPG Blades of Fire

Autor: Anton Kratiuk | 08.03.2025, 12:56
Nowy zrzut ekranu z Blades of Fire: Otwórz wirtualne horyzonty! Zrzut ekranu z Blades of Fire. Źródło: Gagadget

Dziennikarze największych portali gamingowych opublikowali pierwsze zapowiedzi gry action-RPG Blades of Fire od twórców Castlevania: Lords of Shadow i Metroid Dread ze studia MercurySteam. Gra została oficjalnie zaprezentowana dwa tygodnie temu, a teraz znane są już jej szczegóły.

Co wiemy

Autorzy zapowiedzi zapoznali się z demem Blades of Fire i zauważyli, że jego koncepcja wygląda świeżo i może zainteresować fanów fabularnych gier akcji.

Z punktu widzenia systemu walki gra przypomina Dark Souls - wyraża się to zarówno w wysokiej złożoności, jak i w dużej liczbie możliwości i szerokim wyborze broni, a po każdym odpoczynku bohatera przy ognisku, podobnie jak w japońskiej serii, większość wrogów odradza się.

Struktura lokacji przypomina współczesne części God of War: gracze dostaną się do półotwartych przestronnych stref i będą stopniowo odkrywać nowe przejścia i sposoby interakcji z otoczeniem. Podobieństwo do God of War jest również widoczne w fabule: ponury i małomówny protagonista, wraz z młodym i energicznym towarzyszem, wyrusza w niebezpieczną podróż, aby osiągnąć swój cel.

Główną cechą Blades of Fire jest szczegółowy i dogłębny system wykuwania broni: gracze będą mogli dostosować każdy szczegół pojedynczego ostrza, a tym samym zmienić jego charakterystykę, wagę i obrażenia. Dziennikarze zauważyli jednak, że w demie system ten jest zaimplementowany jako mini-gra, która nie śledzi związku między działaniami gracza a końcowym rezultatem.

Według zapewnień twórców, ukończenie Blades of Fire zajmie 60-70 godzin, ale autorzy zapowiedzi nie są pewni, czy projektantom gry wystarczy kreatywności, aby uczynić tak długą grę interesującą i pełną treści.

Stylistycznie Blades of Fire przypomina gry Blizzarda: ma nieco kreskówkową grafikę, postacie wyglądają na przesadnie duże, a mury zamków są niesamowicie grube, ale ogólnie wszystko wygląda ciekawie i harmonijnie.

Ogólnie rzecz biorąc, dziennikarze wypowiadają się o Blades of Fire przychylnie i zauważają, że może ona zaoferować ciekawe spojrzenie na znajdujący się obecnie w stagnacji gatunek action-RPG.

Kiedy czekać

Blades of Fire ukaże się 22 maja na PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC (Epic Games Store).

Zamówienia przedpremierowe są już otwarte.

Źródło: IGN, TheSixthAxis, Loot Level Chill