Capcom zainspirował się fanowskimi projektami podczas tworzenia remake'u Resident Evil 2, który ostatecznie stał się ogromnym sukcesem

Capcom zainspirował się fanowskimi projektami podczas tworzenia remake'u Resident Evil 2, który ostatecznie stał się ogromnym sukcesem
Zrzut ekranu z gry Resident Evil 2. Źródło: Capcom

Podczas opracowywania remake'u Resident Evil 2, wydanego w 2019 roku, Capcom zwrócił uwagę na fanowskie projekty, które miały na celu odtworzenie oryginalnej gry z 1998 roku z ulepszoną grafiką i nowoczesną rozgrywką. Te nieoficjalne inicjatywy wykazały silne zainteresowanie społeczności zaktualizowaną wersją klasycznego horroru, co było jednym z czynników, które skłoniły Capcom do rozpoczęcia oficjalnego rozwoju remake'u.

Co wiadomo

Przed oficjalnym ogłoszeniem remake'u Resident Evil 2 istniało kilka fanowskich projektów, które próbowały przenieść grę na nowoczesne silniki z ulepszoną grafiką i rozgrywką. Projekty te spotkały się z dużym zainteresowaniem społeczności graczy, co pokazało Capcom, że istnieje zapotrzebowanie na zaktualizowaną wersję gry. W rezultacie firma postanowiła przejąć inicjatywę i stworzyć oficjalny remake, biorąc pod uwagę nowoczesne standardy jakości i oczekiwania graczy.

Wydany w 2019 roku oficjalny remake Resident Evil 2 otrzymał pozytywne recenzje zarówno od krytyków, jak i graczy za zachowanie atmosfery oryginału w połączeniu z nowoczesną grafiką, zaktualizowaną rozgrywką i ulepszoną fabułą. Gra stała się komercyjnym sukcesem, potwierdzając, że decyzja Capcom o zwróceniu uwagi na pragnienia społeczności i zainwestowaniu zasobów w aktualizację klasycznej gry była słuszna.

Jak wspomina jeden z deweloperów Capcom:

"To było jak: "Ok, ludzie naprawdę chcą, żeby to się stało". Producent Hirabayashi wymyślił więc slogan: "Cóż, sprawimy, że tak się stanie".

Źródło: IGN

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();