Capcom zainspirował się fanowskimi projektami podczas tworzenia remake'u Resident Evil 2, który ostatecznie stał się ogromnym sukcesem

Autor: Vladislav Nuzhnov | 13.03.2025, 11:47
Nowe zrzuty ekranu z Resident Evil 2 wabią graczy Zrzut ekranu z gry Resident Evil 2. Źródło: Capcom

Podczas opracowywania remake'u Resident Evil 2, wydanego w 2019 roku, Capcom zwrócił uwagę na fanowskie projekty, które miały na celu odtworzenie oryginalnej gry z 1998 roku z ulepszoną grafiką i nowoczesną rozgrywką. Te nieoficjalne inicjatywy wykazały silne zainteresowanie społeczności zaktualizowaną wersją klasycznego horroru, co było jednym z czynników, które skłoniły Capcom do rozpoczęcia oficjalnego rozwoju remake'u.

Co wiadomo

Przed oficjalnym ogłoszeniem remake'u Resident Evil 2 istniało kilka fanowskich projektów, które próbowały przenieść grę na nowoczesne silniki z ulepszoną grafiką i rozgrywką. Projekty te spotkały się z dużym zainteresowaniem społeczności graczy, co pokazało Capcom, że istnieje zapotrzebowanie na zaktualizowaną wersję gry. W rezultacie firma postanowiła przejąć inicjatywę i stworzyć oficjalny remake, biorąc pod uwagę nowoczesne standardy jakości i oczekiwania graczy.

Wydany w 2019 roku oficjalny remake Resident Evil 2 otrzymał pozytywne recenzje zarówno od krytyków, jak i graczy za zachowanie atmosfery oryginału w połączeniu z nowoczesną grafiką, zaktualizowaną rozgrywką i ulepszoną fabułą. Gra stała się komercyjnym sukcesem, potwierdzając, że decyzja Capcom o zwróceniu uwagi na pragnienia społeczności i zainwestowaniu zasobów w aktualizację klasycznej gry była słuszna.

Jak wspomina jeden z deweloperów Capcom:

"To było jak: "Ok, ludzie naprawdę chcą, żeby to się stało". Producent Hirabayashi wymyślił więc slogan: "Cóż, sprawimy, że tak się stanie".

Źródło: IGN