Reżyser Rise of the Ronin wyjaśnia, dlaczego gra stała się exclusivem na konsole PlayStation - Sony było zaangażowane w jej rozwój

Autor: Dmitro Koval | dzisiaj, 13:49
Pierwsze spojrzenie: Plakat Rise of the Ronin uderza szczegółowością Plakat Rise of the Ronin. Źródło: GamingBolt

Wyłączność gry Rise of the Ronin na PlayStation wynikała z bezpośredniego zaangażowania Sony w jej rozwój. Zostało to ogłoszone przez reżysera gry Fumihiko Yasudę i producenta Yosuke Hayashiego.

Co wiadomo

W wywiadzie dla RPG Site deweloperzy wyjaśnili, że choć Sony już wcześniej pomagało Koei Tecmo i Team Ninja przy publikacji i lokalizacji serii Nioh, to w przypadku Rise of the Ronin jego wpływ był znacznie głębszy.

Według Yasudy, PlayStation Studios aktywnie uczestniczyło we wszystkich etapach prac nad wersją na PlayStation 5, dostarczając rekomendacji dotyczących poprawy dostępności i wrażeń gracza. Miało to nie tylko pozytywny wpływ na jakość gry, ale także pomogło Team Ninja rozwinąć się jako studio. Hayashi podkreślił, że bez wsparcia PlayStation projekt ten mógłby nawet nie zostać uruchomiony.

Yasuda podzielił się również swoimi przemyśleniami na temat zmian na japońskim rynku gier. Zauważył, że Nintendo Switch pozostaje niezwykle popularną platformą w Japonii i nie może się doczekać, aby zobaczyć, jak sytuacja zmieni się po premierze Switch 2.

Gdzie mogę zagrać?

Rise of the Ronin jest dostępne na PlayStation 5 i PC.

Źródła: GamingBolt, RPG Site