Rok 2024 był rekordowy dla Steam Deck, a Valve z optymizmem patrzy w przyszłość swoich urządzeń

Autor: Vladislav Nuzhnov | wczoraj, 08:37
Rok 2024 był rekordowy dla Steam Deck, a Valve z optymizmem patrzy w przyszłość swoich urządzeń Przenośny pokład parowy. Źródło: Valve

Valve opublikowało raport roczny za rok 2024, w którym podkreślono znaczące osiągnięcia firmy, w tym sukces Steam Deck. Gracze spędzili ponad 330 milionów godzin grając w gry na tej przenośnej konsoli, czyli o 64% więcej niż w poprzednim roku. Liczba ta świadczy o rosnącej popularności gier przenośnych i wpływie, jaki Steam Deck wywarł na rynek.

Co wiemy

Steam Deck nadal demonstruje swoją atrakcyjność wśród graczy pomimo wysokiej ceny i względnej niszy. Główni wydawcy, tacy jak Square Enix i Ubisoft, już zaczynają brać tę platformę pod uwagę przy tworzeniu swoich gier. Dla przykładu, Assassin's Creed Shadows będzie kompatybilne ze Steam Deck od dnia premiery.

Valve podkreśla również przyszłość SteamOS jako kluczowej technologii dla rozwoju gier przenośnych. Firma planuje wydać SteamOS na innych urządzeniach, takich jak Lenovo Go S, a nawet umożliwi instalację systemu na istniejących urządzeniach przenośnych innych producentów, takich jak ROG Ally X i MSI Claw. Otwiera to nowe możliwości dla graczy i deweloperów.

Valve z optymizmem patrzy w przyszłość urządzeń. Steam Deck, SteamOS i SteamVR są niezwykle cenne dla graczy i deweloperów

Chociaż Steam Deck 2 nie został jeszcze ogłoszony, Valve nadal inwestuje w rozwój swojego ekosystemu. Firma podkreśla, że jej inwestycje w interfejs użytkownika, wsparcie dla systemu Linux i inne technologie przynoszą korzyści zarówno graczom, jak i deweloperom. Steam Deck i SteamOS stają się coraz bardziej popularne, pozwalając graczom cieszyć się grami w różnych ustawieniach, od salonu po podwórko na hamaku.

Źródło: Valve