Cummins zaprezentował swój pierwszy silnik benzynowy

Autor: Volodymyr Kolominov | wczoraj, 10:10
Dowiedz się wszystkiego o silniku benzynowym B6.7 Octane: co nowego? Silnik benzynowy B6.7 Octane. Źródło: Cummins

Amerykańska firma Cummins jest znana jako producent silników wysokoprężnych. W ponad stuletniej historii firma dostarczała silniki do najróżniejszych urządzeń - od pickupów, ciężarówek i lokomotyw po generatory przemysłowe i statki. Jednak do tej pory Cummins nigdy nie wyprodukował silnika benzynowego. B6.7 Octane jest pierwszym tego rodzaju silnikiem.

Co wiadomo

Prace nad tym silnikiem rozpoczęły się kilka lat temu, ale dopiero teraz oficjalnie wszedł on na rynek pojazdów użytkowych o średniej ładowności. B6.7 Octane bazuje na sześciocylindrowym silniku wysokoprężnym B6.7 i produkuje do 300 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 895 Nm (660 lb-ft). Dostępne będą również wersje o mocy 200 KM i momencie obrotowym 813 Nm (600 lb-ft).

Cummins twierdzi, że silnik pracuje na 87-oktanowej benzynie (odpowiednik 91-92 RON w Europie), zapewniając osiągi i niezawodność podobne do silników wysokoprężnych, ale bez potrzeby stosowania płynu do silników wysokoprężnych (znanego również jako AdBlue).

Silnik Cummins B6.7 Octane
Cummins B6.7 Octane. Ilustracja: Cummins

B6.7 Octane jest zgodny z zaawansowanymi normami ekologicznymi CARB i EPA, które mają wejść w życie w 2027 roku. Dane dotyczące zużycia paliwa nie są jeszcze dostępne, ale firma twierdzi, że nowy silnik jest o 10 procent bardziej wydajny niż jego odpowiedniki benzynowe.

Jako pierwsze silnik otrzymają pojazdy Kenworth klasy 5-7 (modele T180-T480), które są używane głównie jako konwencjonalne ciężarówki, a nie do holowania przyczep. Nie wiadomo jeszcze, czy B6.7 Octane pojawi się w innych pojazdach.

Źródło: Equipmentworld