Co zainspirowało twórców ambitnego JRPG Clair Obscur i z czego zrezygnowali: Expedition 33?

Francuskie studio Sandfall Interactive przygotowuje się do premiery swojej debiutanckiej gry Clair Obscur: Expedition 33, która łączy w sobie elementy klasycznych japońskich gier fabularnych (JRPG) oraz współczesnych gier akcji. Czym jednak inspirowali się twórcy?
Co wiadomo
Gra czerpie inspiracje z takich legendarnych JRPG, jak Final Fantasy VII, VIII, IX i X, ale integruje też elementy ze współczesnych hitów, takich jak Sekiro. System walki łączy turowe bitwy z elementami aktywowanymi w czasie rzeczywistym, wymagając od graczy precyzji i szybkości reakcji.
Akcja gry toczy się w mrocznym świecie fantasy inspirowanym epoką Belle Époque. Gracze dołączą do ekspedycji prowadzonej przez Gustave'a (głos Charliego Coxa), który stara się powstrzymać tajemniczego Artystę, którego dar malowania prowadzi do znikania ludzi, którzy osiągnęli określony wiek.
Oprócz tradycyjnych bitew turowych, gra zawiera wydarzenia czasowe dla ataków i obrony, co dodaje dynamiki. System obrony pozwala na unikanie lub odpieranie ataków wroga, co czyni bitwy bardziej interaktywnymi.
Gra ma styl wizualny, który łączy elementy Belle Époque i Art Deco. Twórcy celowo odeszli od estetyki mangi czy anime, by stworzyć coś nowego i oryginalnego.
Clair Obscur: Expedition 33 ukaże się 24 kwietnia 2025 roku na PlayStation 5, Xbox Series X/S i PC.
Źródło: GamesRadar