CEO Larian Studios: "Gry fabularne nie umarły, muszą tylko być wysokiej jakości"

Autor: Vladislav Nuzhnov | 19.03.2025, 09:54
Nowe zrzuty ekranu z Baldur's Gate 3: na co zwrócić uwagę? Zrzut ekranu z gry Baldur's Gate 3. Źródło: Larian

Sven Winke, dyrektor generalny Larian Studios, znanego z udanych gier fabularnych, takich jak Divinity: Original Sin i Baldur's Gate 3, mówił o przyszłości gier opartych na fabule. Winke podkreślił, że pomimo okresowych oświadczeń o "śmierci" gier fabularnych, pozostają one istotne, jeśli są wysokiej jakości.

Co wiemy

W swoim wpisie na Twitterze, Winke powiedział: "To znowu ta pora roku, kiedy wielkie gry fabularne są ogłaszane martwymi. Użyj swojej wyobraźni. One nie są martwe. Po prostu muszą być dobre".

Wyraził również zaniepokojenie wpływowymi osobami z branży twierdzącymi, że nie ma przyszłości dla dużych gier dla jednego gracza, ponieważ takie stwierdzenia mogą zniechęcić do inwestowania w ten segment. Winke podkreślił, że takie sentymenty mogą mieć negatywne konsekwencje dla rozwoju wysokiej jakości projektów opartych na fabule.

A biorąc pod uwagę, że Baldur's Gate 3 zdobyło tytuł Gry Roku, Winke wie, o czym mówi.

Źródło: @LarAtLarian