BYD szuka w Niemczech trzeciej fabryki w Europie - Reuters

Chiński gigant samochodów elektrycznych BYD może zbudować swoją trzecią europejską fabrykę w Niemczech. Poinformowało o tym źródło Reutersa, wyjaśniając, że firma chce uniknąć ceł importowych, które UE nałożyła w zeszłym roku na chińskie samochody elektryczne.
Co wiadomo
Wiceprezes BYD Stella Li powiedziała wcześniej w wywiadzie dla Automobilwoche, że firma planuje otworzyć trzecią fabrykę w Europie w ciągu dwóch lat. Nie wymieniła jednak konkretnego kraju.
Niemcy są obecnie głównym kandydatem, choć decyzja nie została jeszcze podjęta. Istnieją również powody do wątpliwości: wysokie koszty pracy i energii, niska produktywność i elastyczność. Ponadto Pekin wymaga od chińskich firm, aby nie inwestowały w krajach, które wspierają cła importowe. To skreśla Włochy i Francję z listy potencjalnych lokalizacji.
BYD buduje już dwie fabryki - jedną na Węgrzech (uruchomienie zaplanowano na październik 2025 r.), a drugą w Turcji (rozpoczęcie działalności w marcu 2026 r.). Razem będą one w stanie produkować do 500 000 samochodów rocznie.
Stawiamy na hybrydy i samochody elektryczne
BYD aktywnie rozszerza swoją obecność w Europie, stawiając nie tylko na samochody elektryczne, ale także na hybrydy. SP Global Mobility szacuje, że sprzedaż firmy w Europie wzrośnie ponad dwukrotnie do 186 000 sztuk w tym roku (w porównaniu z 83 000 sztuk w 2024 r.) i może zbliżyć się do 400 000 sztuk do 2029 roku.
Obecnie gama modeli BYD w Europie wygląda następująco:
- BYD Atto 2
- BYD Atto 3
- BYD Dolphin
- BYD Seal
- BYD Tang
- BYD Seal U
- BYD Seal U DM-i
- BYD Sealion 7
Mały samochód elektryczny Dolphin Surf ma zostać wprowadzony na rynek w 2025 roku. BYD rozważa również wprowadzenie marek Denza i Yangwang na rynek europejski.
Źródło: Reuters