BYD szuka w Niemczech trzeciej fabryki w Europie - Reuters

Autor: Volodymyr Kolominov | wczoraj, 10:44
Ofensywa BYD w Europie: model Seal już w sprzedaży BYD Seal to jeden z modeli chińskiej marki, który jest już dostępny w Europie. Źródło: BYD

Chiński gigant samochodów elektrycznych BYD może zbudować swoją trzecią europejską fabrykę w Niemczech. Poinformowało o tym źródło Reutersa, wyjaśniając, że firma chce uniknąć ceł importowych, które UE nałożyła w zeszłym roku na chińskie samochody elektryczne.

Co wiadomo

Wiceprezes BYD Stella Li powiedziała wcześniej w wywiadzie dla Automobilwoche, że firma planuje otworzyć trzecią fabrykę w Europie w ciągu dwóch lat. Nie wymieniła jednak konkretnego kraju.

Niemcy są obecnie głównym kandydatem, choć decyzja nie została jeszcze podjęta. Istnieją również powody do wątpliwości: wysokie koszty pracy i energii, niska produktywność i elastyczność. Ponadto Pekin wymaga od chińskich firm, aby nie inwestowały w krajach, które wspierają cła importowe. To skreśla Włochy i Francję z listy potencjalnych lokalizacji.

BYD buduje już dwie fabryki - jedną na Węgrzech (uruchomienie zaplanowano na październik 2025 r.), a drugą w Turcji (rozpoczęcie działalności w marcu 2026 r.). Razem będą one w stanie produkować do 500 000 samochodów rocznie.

Stawiamy na hybrydy i samochody elektryczne

BYD aktywnie rozszerza swoją obecność w Europie, stawiając nie tylko na samochody elektryczne, ale także na hybrydy. SP Global Mobility szacuje, że sprzedaż firmy w Europie wzrośnie ponad dwukrotnie do 186 000 sztuk w tym roku (w porównaniu z 83 000 sztuk w 2024 r.) i może zbliżyć się do 400 000 sztuk do 2029 roku.

Obecnie gama modeli BYD w Europie wygląda następująco:

  • BYD Atto 2
  • BYD Atto 3
  • BYD Dolphin
  • BYD Seal
  • BYD Tang
  • BYD Seal U
  • BYD Seal U DM-i
  • BYD Sealion 7

Mały samochód elektryczny Dolphin Surf ma zostać wprowadzony na rynek w 2025 roku. BYD rozważa również wprowadzenie marek Denza i Yangwang na rynek europejski.

Źródło: Reuters