Świetna rozgrywka, nudna fabuła i niewiele innowacji - krytycy nie byli zgodni co do Assassin's Creed Shadows

Assassin's Creed Shadows ukaże się już jutro - 20 marca. Fani serii od ponad dekady prosili Ubisoft o wydanie gry akcji osadzonej w realiach feudalnej Japonii, ale gdy tylko gra została zapowiedziana, spotkała się z ostrą krytyką z wielu powodów.
Gracze są sceptycznie nastawieni do Shadows i nie są pewni sukcesu gry, ale pierwsi krytycy, którzy zapoznali się z nowością, byli bardziej pozytywni.
Co wiadomo
Recenzenci, dziennikarze i blogerzy opublikowali swoje recenzje Assassin's Creed Shadows i większość z nich była zadowolona z gry. Eksperci zauważają, że jest ona podobna do pierwszej części pod wieloma względami, przede wszystkim strukturą fabuły, ale jednocześnie zapożycza i rozwija wiele mechanik "mitologicznej trylogii".
Shadows ma świetny system walki - zmusza do bardziej przemyślanego podejścia do pojedynków; piękny i przestronny otwarty świat, z mniej rudymentarnymi aktywnościami i większym naciskiem na kontemplację otaczającej przyrody; niezłą mechanikę skradania - można ją dodatkowo skomplikować w ustawieniach gry, a wrogowie (nie uwierzycie!) zaczną patrzeć nie tylko pod nogi, ale i na dachy, co uczyni przejście ciekawszym i trudniejszym.
Kolejnym niewątpliwym plusem akcji można nazwać obecność dwóch zupełnie różnych bohaterów, którzy różnią się charakterem, zachowaniem, zasadami, sposobem walki i zestawem broni. Możesz przełączać się między nimi niemal w dowolnym momencie.
Jedną z głównych wad Assassin's Creed Shadows jest jednak fabuła - wielu dziennikarzom wydała się nudna, przewidywalna i nie wywołuje praktycznie żadnych emocji. Postacie nie sprawiają, że wczuwamy się w ich historię, co dewaluuje wybór linii dialogowych i podejmowanie decyzji, które są przedstawiane jako ważne, ale mają niewielki wpływ.
Ponadto Ubisoft, zgodnie ze swoją tradycją, oszczędził na znaczących innowacjach, więc z kardynalnie nowych mechanik możemy wyróżnić jedynie możliwość interakcji z obiektami świetlnymi (pochodnie, świece, ogniska) i swobodną budowę swojej osady, ale nawet ta mechanika jest jedynie rozwinięciem pomysłów Valhalli. Nie sposób jednak nie wspomnieć o doskonałym udźwiękowieniu i akompaniamencie muzycznym.
W ogólnym rozrachunku Assassin's Creed Shadows okazał się grą bardzo niejednoznaczną, ale jego średnia ocen jest dość wysoka.
Na agregatorach gra otrzymała następujące noty:
- Opencritic - 81 punktów z 83% rekomendacji;
- Metacritic - od 78 do 87 punktów w zależności od platformy.




Źródło: Opencritic, Metacritic