Saros, najbardziej ambitny projekt Housemarque, był możliwy dzięki Sony

Autor: Dmitro Koval | 20.03.2025, 07:50
Saros, najbardziej ambitny projekt Housemarque, był możliwy dzięki Sony Plakat Saros. Źródło: PlayStation.Blog

Housemarque oświadczyło, że ich nadchodzący projekt Saros nie byłby możliwy bez wsparcia Sony. W wywiadzie dla fińskiego wydania Helsingin Sanomat, CEO studia, Ilari Kuittinen, opowiedział jak przejęcie PlayStation wpłynęło na rozwój projektu.

Co wiadomo

Według niego, chociaż dołączenie do Sony przyniosło nowe procesy korporacyjne, w tym zgodność z nowymi standardami HR, głównym osiągnięciem był znacznie zwiększony budżet. Jest on porównywalny z kosztami stworzenia Alan Wake 2, który sprzedał się w ponad 2 milionach egzemplarzy do końca 2024 roku i w pełni zwrócił koszty rozwoju i marketingu.

Tym samym Saros stanie się największym i najdroższym projektem Housemarque. Jest to trzecioosobowa strzelanka sci-fi typu roguelike. Gracze wcielą się w rolę Arjuna Devraja, żołnierza Soltari badającego tajemnicze wydarzenia na kolonii Carcossa, która została dotknięta tajemniczym zaćmieniem.

W przeciwieństwie do Returnal, Saros będzie zawierał system meta-progresji: gracze będą mogli stale ulepszać swój ekwipunek i broń. Gra zaoferuje również dynamicznie zmieniające się poziomy i rozbudowaną fabułę z dużą liczbą postaci.

Gdzie będę mógł zagrać?

Saros ukaże się w 2026 roku wyłącznie na PlayStation 5 i będzie również zoptymalizowany pod kątem PlayStation 5 Pro.

Źródło: GamingBolt