Saros, najbardziej ambitny projekt Housemarque, był możliwy dzięki Sony

Saros, najbardziej ambitny projekt Housemarque, był możliwy dzięki Sony
Plakat Saros. Źródło: PlayStation.Blog

Housemarque oświadczyło, że ich nadchodzący projekt Saros nie byłby możliwy bez wsparcia Sony. W wywiadzie dla fińskiego wydania Helsingin Sanomat, CEO studia, Ilari Kuittinen, opowiedział jak przejęcie PlayStation wpłynęło na rozwój projektu.

Co wiadomo

Według niego, chociaż dołączenie do Sony przyniosło nowe procesy korporacyjne, w tym zgodność z nowymi standardami HR, głównym osiągnięciem był znacznie zwiększony budżet. Jest on porównywalny z kosztami stworzenia Alan Wake 2, który sprzedał się w ponad 2 milionach egzemplarzy do końca 2024 roku i w pełni zwrócił koszty rozwoju i marketingu.

Tym samym Saros stanie się największym i najdroższym projektem Housemarque. Jest to trzecioosobowa strzelanka sci-fi typu roguelike. Gracze wcielą się w rolę Arjuna Devraja, żołnierza Soltari badającego tajemnicze wydarzenia na kolonii Carcossa, która została dotknięta tajemniczym zaćmieniem.

W przeciwieństwie do Returnal, Saros będzie zawierał system meta-progresji: gracze będą mogli stale ulepszać swój ekwipunek i broń. Gra zaoferuje również dynamicznie zmieniające się poziomy i rozbudowaną fabułę z dużą liczbą postaci.

Gdzie będę mógł zagrać?

Saros ukaże się w 2026 roku wyłącznie na PlayStation 5 i będzie również zoptymalizowany pod kątem PlayStation 5 Pro.

Źródło: GamingBolt

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();