CEO Helldivers 2: branża gier wideo utknęła w "błędnym cyklu śmierci i odrodzenia"

CEO Helldivers 2: branża gier wideo utknęła w "błędnym cyklu śmierci i odrodzenia"
Zrzut ekranu z gry Helldivers 2. Źródło: Sony

Johan Pylestedt, dyrektor kreatywny Helldivers 2, wyraził zaniepokojenie obecnym stanem branży gier wideo, zauważając, że znajduje się ona w "błędnym kole śmierci i odrodzenia". Podkreślił, że regularne masowe zwolnienia i niestabilność stały się powszechne, co ma negatywny wpływ na branżę.

Co wiemy

Podczas swojego wystąpienia na konferencji GDC, Pylestedt zauważył, że branża gier wideo często boryka się z masowymi zwolnieniami, które jego zdaniem są wynikiem braku różnorodności w tworzeniu gier. Uważa on, że deweloperzy i wydawcy są zbyt ostrożni, wybierając "bezpieczne" projekty, co prowadzi do monotonii i utraty zainteresowania graczy.

Pylestedt podkreślił, że branża musi podejmować ryzyko i wprowadzać innowacje, aby uniknąć stagnacji. Przytoczył przykład Helldivers 2, w którego sukces początkowo niewielu wierzyło, ale dzięki niekonwencjonalnemu podejściu gra zyskała popularność.

Johan uważa również, że "balans to mit, a nadmierna dbałość o niego sprawia, że gra staje się nieciekawa".

Źródło: Eurogamer

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();