Rynek gier osiągnie wartość 280 miliardów dolarów do 2031 roku, podczas gdy usługi związane z grami będą coraz rzadsze, wynika z raportu Midia Research

Autor: Vladislav Nuzhnov | 20.03.2025, 12:34
Nowe horyzonty gier: innowacyjne funkcje gamepadów i konsol Gamepady i konsole. Źródło: Midia

Według nowego raportu Midia Research, rynek gier wideo wzrośnie o 4,6% do 236,9 mld USD w 2026 roku i ma osiągnąć 280,1 mld USD do 2031 roku.

Co wiadomo

Jeśli chodzi o oprogramowanie, firma prognozuje wzrost przychodów o 4,4% rok do roku do 203,2 mld USD w 2025 roku. Wzrost ten będzie wspierany przez "kilka premier premium" w tym i przyszłym roku, w tym Grand Theft Auto 6, "gry z linii startowej Switch 2", a także projekty takie jak Monster Hunter Wilds i Assassin's Creed Shadows. Szacuje się, że do 2031 roku przychody z oprogramowania wzrosną do 237 miliardów dolarów.

Przewiduje się, że do 2031 roku oprogramowanie na komputery PC "wyprzedzi inne segmenty", osiągając 44,5 mld USD w 2025 roku, w porównaniu z 41,6 mld USD w 2024 roku. Szacuje się, że oprogramowanie konsolowe osiągnie w tym roku 47,9 mld USD, w porównaniu z 45,1 mld USD w ubiegłym roku, podczas gdy segment mobilny osiągnie 110,9 mld USD w 2025 r., w porównaniu ze 108,1 mld USD w 2024 r.

Prognozuje się, że przychody ze sprzętu wzrosną o 8,4% rok do roku do 20,6 mld USD, napędzane przez premierę Switch 2. Nastąpi to po spadku o 19,9% w 2024 r., "ponieważ Xbox starał się skupić na usługach i przychodach poza platformą, a oryginalny Switch zbliżał się do końca swojego cyklu życia". Szacuje się, że przychody ze sprzętu osiągną 24,6 mld USD w 2031 roku.

Według Midii, kluczową zmianą w pozostałej części dekady będzie przejście na tytuły premium po "nadmiarze usług związanych z grami". W rezultacie przewiduje się, że przychody z zakupów w grach spadną do 67% do 2031 roku.

Firma przewiduje, że konsole pozostaną najpopularniejszym wyborem dla gier premium, z ekosystemem stanowiącym 60% rynku, w porównaniu do 38% dla komputerów PC.

Oczekuje się, że liczba globalnych graczy wzrośnie do 3,27 miliarda w 2025 roku i 4,02 miliarda do 2031 roku. Midia zauważa, że cross-media dodają potencjalnych konsumentów dzięki adaptacjom, takim jak The Last of Us HBO i Fallout Amazona.

Przewiduje się jednak, że "większość nowych graczy wejdzie na rynek poprzez kraje i regiony wschodzące, takie jak Ameryka Łacińska, Azja Południowo-Wschodnia i Afryka". Midia zauważa, że wraz z poprawą dostępu do Internetu i infrastruktury online, więcej graczy pojawi się w tych regionach.

"Rynek gier nadal będzie stanowił wyzwanie, a te trudne warunki rynkowe zmuszają deweloperów do mądrzejszego myślenia, aby odnieść sukces" - powiedział analityk gier Midia, Reece Elliott. "Na szczęście branża jest wypełniona jednymi z najmądrzejszych, najbardziej kreatywnych i pełnych pasji umysłów na świecie. Po prostu nie spodziewajmy się dwucyfrowego wzrostu".

Elliott kontynuował: "Zwalnianie pracowników, którzy tworzą wartość, jest krótkowzroczne. Pod koniec dnia, głównym powodem, dla którego Nintendo, FromSoftware i Naughty Dog odnoszą takie sukcesy, jest to, że zatrzymują i pielęgnują talenty przez długi czas.

"Moim zaleceniem jest mniej marnotrawstwa, mniej pogoni za trendami, więcej innowacji, więcej segmentacji opartej na danych i lepsze (czytaj: humanitarne) traktowanie ludzi w branży, którzy tworzą wartość. Rynek nie może nadal zaspokajać potrzeb tych samych graczy i oczekiwać, że tort będzie rósł".

Źródło: Midia