Yamaha wprowadziła na rynek hybrydowy motocykl za 1 680 USD

Yamaha zaprezentowała FZ-S Fi Hybrid, pierwszy w Indiach motocykl w klasie poniżej 150 cm3 z technologią hybrydową. Został on zaprojektowany z myślą o poprawie dynamiki i oszczędności paliwa.
Co wiadomo
Zewnętrznie FZ-S Fi Hybrid jest prawie taki sam jak zwykła wersja, ale jest kilka niuansów. Na przykład zaktualizowana grafika na owiewkach i nowa lokalizacja przednich kierunkowskazów - teraz znajdują się one na bocznych panelach zbiornika. Motocykl jest dostępny w dwóch kolorach, Racing Blue i Cyan Metallic Grey.








Silnik
Pod bakiem znajduje się jednocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 149 cm3, który jest teraz zgodny z OBD-2B. Wytwarza on 12,4 KM i 13,3 Nm - podobnie jak wersja niehybrydowa. Różnica: FZ-S Fi Hybrid ma teraz generator rozruchowy, który:
- Wspomaga silnik podczas rozruchu - dodaje trochę momentu obrotowego dla ostrzejszego przyspieszenia.
- Aktywuje system start-stop - silnik wyłącza się na postojach i uruchamia natychmiast po zwolnieniu dźwigni sprzęgła.
- Pomaga to zmniejszyć zużycie paliwa.
Z drugiej strony, wersja hybrydowa jest nieco cięższa: jej masa własna wynosi 138 kg, czyli o 1 kg więcej niż zwykłego FZ-S Fi.
Nowy wyświetlacz TFT i elektronika
Yamaha zaktualizowała deskę rozdzielczą - jest to teraz 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz TFT, który:
wyświetla wszystkie podstawowe informacje i łączy się ze smartfonem za pośrednictwem aplikacji Y-Connect. Można na nim wyświetlać wskazówki nawigacyjne Google Maps, a także powiadomienia o połączeniach i wiadomościach.
Strukturalnie motocykl pozostał bez zmian
- Widelec teleskopowy z przodu i regulowany tylny amortyzator mono.
- Hamulce tarczowe: 282 mm z przodu, 220 mm z tyłu + jednokanałowy ABS.
- Koła są 17-calowe z oponami 100 mm (przód) i 140 mm (tył).
- Kontrola trakcji i oświetlenie LED są dostępne.
Cena
Yamaha FZ-S Fi Hybrid jest wyceniona na 144 800 Rs (1 680 USD), czyli o 14 100 Rs (163 USD) drożej niż standardowy model.
Źródło: Zigwheels